Wednesday, February 11, 2009

Revolutionaire weg

Deze avond had ik eigenlijk feitelijk plannen: met de BTC-bende (of toch de Gentse afdeling) enen gaan drinken. Te laat thuis van het werk, slecht weer, niet 100%...allemaal flauwe excuses om toch niet te gaan. En om een hilarische telefoon uit "Damberd" te krijgen waarna ik iedereen aan de lijn had. Grappig. :)

Geeft me even tijd om een inhaalbeweging te doen op de blog. Vorige week maandag - dat is dus ondertussen tien dagen geleden - geraakte ik nog eens in de cinema met Tineke, u weet wel, mijn vaste cinemadate ;) Het werd "Revolutionary Road" van Sam Mendes, de regisseur ook van "American Beauty"... Niet dat ik zo'n fan was van "American Beauty" maar de laatste film met Leonardo DiCaprio en Kate Winslet samen in de hoofdrol was niet slecht. :) Op voorhand eigenlijk niet echt geïnformeerd waar het over ging maar toen ik vandaag las dat het omschreven werd als "een psychologisch drama met Kate en Leo als 'anti-Titanic'-helden" wist ik dat die uitleg helemaal juist was.

Opgelet! Geen film voor gevoelige zielen of voor mensen die vinden dat ze in het leven veel verkeerde keuzes gemaakt hebben. 'Zwaren toebak' met andere woorden waar we allebei toch even stil van werden...en het leert dat een mens zijn dromen moet leven. Meer ga ik echt niet vertellen. Gewoon zien die film! Maar zoals daarnet beschreven: verwacht je niet aan een remake van "Titanic" waar deze twee sterren laatst samen in verschenen...je zou wel eens heel hard kunnen schrikken...

4,5 sterren op 5! :)

No comments: