Sunday, January 11, 2009

Blitzbezoeken

Gisteren was het precies de dag van de blitzbezoeken: niet alleen hier bij mij thuis maar ook voor mezelf 's avonds...

Net na de middag kreeg ik de ouders op bezoek en terwijl die hier waren kwamen ook Christine, Magteld, Wouter en Mare binnenwippen. Wel, om heel eerlijk te zijn...Wouter werd eerder opgevorderd. :) Ondergetekende kocht vrijdagmiddag namelijk een nieuwe DVD-speler (een koopje in de Fnac!) wegens de vorige die niet meer wou werken. Zoals steeds bij technische aankopen kijk ik niet zozeer naar de technische vereisten, wel of het een 'leuk modelleke' is... Bij het installeren op zaterdagmiddag ging dat dus grondig fout want bleek dat het kabeltje dat de beelden moet transporteren geen connectie vond met mijn tv. :) Dus werd Wouter er maar bij geroepen...die steekt vervolgens een technische uitleg af, springt in de auto en vindt de kabel die als tussenstuk moet dienen. Probleem opgelost! Iedereen dus weer welgekomen om hier DVD's te zien. :) (en als ik ergens verlof heb dit jaar moet ik misschien die box van Kim even gaan lenen :))

De bezoeken van zaterdagmiddag duurden al bij al een goed uur...van een blitzbezoek gesproken dus. Het is dus maar goed dat de mama ondertussen op haar nieuwe gsm ontdekt heeft hoe ze sms'jes moet versturen, zo kunnen we tenminste nog wat communiceren. Ok, dat er bij die eerste berichten verdacht weinig spaties stonden en dat de sms'en in reeksen van 5 komen vooraleer het bericht volledig is...dat nemen we er graag bij! Blijven oefenen!

Mijn blitzbezoek 's avonds in Antwerpen was iets uitgebreider. Maité verjaart maandag en dat moest gevierd worden. En erger: dinsdag vertrekt die opnieuw richting Honduras (ze was hier even met de feestdagen), dus was dit eigenlijk een afscheidsfeestje bis... Na een aperitief in De Nieuwe Linde ging het voor het dinner richting Las Tapas del Sur. Was graag wat langer gebleven maar mijn laatste trein riep zodat ik na toch wel de volle 3,5 uur definitief afscheid moest nemen van ons Maité. Mai, hou die blog gaande zodat we weten wat je daar allemaal uitsteekt! :)
De foto's kunnen hier bekeken worden.

3 comments:

Anonymous said...

Heeft handige Wouter dan ook je 'nieuwe' lamp omhoog gehangen ? :)

Aertsparadijs said...

hmm, ik weet alvast hoe je te lokken als we een babysit zouden nodig hebben ;-)

Christophe Ramont said...

Haha, neen, want elektricien betekent niet hetzelfde als technologisch wonderkid :) maar beterschap is onderweg (ik voel dat het voor 2009 gaat zijn!)

Kim, you know me best ;) (opgelet! kinderen vinden nonkel stof de max!)