Thursday, January 8, 2009

Derde punt gevonden!

Nadat reeds Brussel-Zuid en Brussel-Noord benoemd waren tot hoeken van de treinenbermudadriehoek, kan u ik u vandaag met plezier melden dat ook het derde punt duidelijk geworden is: Gent-Sint-Pieters! Alhoewel ik vermoed dat er nog een heel pak andere punten zijn... :s

Deze middag lag het treinverkeer tussen Gent en Brussel plat. Gevolg: het nam mij meer dan 2,5 uur om van mijn appartement in Gent tot aan mijn bureau in Brussel te geraken (omleiding via Aalst - lange tijd stilgestaan in de buurt van Merelbeke - normale duurtijd: iets meer dan een uur). Als je dan later op de dag leest dat de vertragingen tussen Gent en Brussel beperkt bleven tot "5 à 10 minuten", dan ben ik helemaal om te ontploffen.

Excuses van de NMBS zijn aanvaard...maar mogen iets uitgebreider en de hoop is levendig dat de miserie voor de rest van het jaar wel voorbij is.

(grappig overigens op de trein deze middag: Nederlandse heer die zich volledig liet gaan in de frustratie die de rest van de reizigers zeker deelde...maar Nederlanders kunnen dat toch allemaal zoveel leuker verwoorden :))

No comments: