Saturday, January 10, 2009

Kuifje 80

Kuifje is geen jonge knaap meer, maar een 'ouwe bompa' want precies vandaag wordt ie 80 jaar oud! Felicitaties! En nog beter, het heeft maar 80 jaar geduurd om het grootste geheim van Kuifje te achterhalen: eigenlijk is ie homo...

Like we the f*** care... Ik vraag me af wie daar zijn tijd wil insteken om dat nu te achterhalen. En of het wel nodig is om dat te achterhalen. Maakt dat een verschil. Het is het betere 'hokjesdenken' van het hoogste niveau, en het hoeft niet te verbazen dat de wind uit de VS komt waaien waar ze daar nog echt mee bezig zijn blijkbaar.
Het ergste is dat het gerespecteerde "Man bijt hond" hier toch wel een topic in zag...en dan maar wat homosexuele striplezers aanvoerde om het bewijsmateriaal te onderzoeken. Hou u vast: Kuifje heeft blijkbaar last van een slap handje, hij heeft een hondje (! oh yes, typical gay!), hij heeft een goede vriendin (ik hoop voor hetero's dat ze ook vriendinnen hebben) en vooral die 'relatie' met kapitein Haddock is een beetje verdacht (gelukkig kan dit ontkracht worden: hij valt waarschijnlijk voor leeftijdsgenoten...)! *zucht*

Sowieso heb ik een probleem met 'hokjesdenken'. Het staat voor mij namelijk haaks op 'integratie' van verschillende groepen in de maatschappij. Jammer van alle campagnes om deze integratie te bevorderen, want 1 zo'n filmpje in "Man bijt hond" brengt ons meteen terug op nul...

2 comments:

Bart Verdeyen said...

Oh, mijn god!!!

Ik heb een vriendin, meer dan één zelfs, ik had vroeger een wit hondje....en ik heb een hand, twee zelfs !

Ben ik nu ook homo ?!

Het oorspronkelijke artikel in de NY Times vond ik al regelrechte nonsens, maar ik geef toe: dit filmpje is zo mogelijk nog erger !

Unknown said...

en wist je al dat Gargamel van de smurfen blijkbaar joods is?? :)