Wednesday, October 3, 2007

Beetje van alles

Een week op vakantie en je vindt vanzelf thema's die je zeker nog eens op de blog wil zetten, maar geen computer in de buurt. Of net terug en je bent nog niet goed mee met het ritme van de dag, zodat je allerhande onderwerpen wil bekendmaken maar er de tijd niet voor vindt. Alleszins: deze bijdrage wordt een beetje een samenraapsel van dingetjes.

First things first: Sofie heeft een blog! Sinds vandaag ook terug te vinden tussen de links, samen met een algehele herstructurering van dat ding. ;) Tja, blogs die heel actief zijn verdienen het om bovenaan te staan uiteraard. :) In de gaten houden, die blog met spirit!

Second things second: bespaar energie! Een wit scherm verbruikt meer dan een zwart scherm - zo heb ik mij laten vertellen. En dat hebben ze bij Google ook gehoord. Dus hebben ze tegenwoordig een zwarte versie: Blackle. Even wennen voor de ogen, maar voor Kyoto moet een mens al eens wat over hebben natuurlijk.

Third things third: red België! Het is hier in eerdere blogstukjes al gezegd maar ik herhaal het graag nog eens: ik ben geen belgicist maar ook geen flamingant. Met de regeringsvorming die maar niet wil lukken begint een mens zich zorgen te maken over de toekomst van dit land. Daarom heb ik de petitie "Red de solidariteit!" onderschreven, om duidelijk te maken dat de totale splitsing van de inboedel niet de bedoeling kan zijn... Over politiek gesproken - oh jee, daar gaan we weer - kan iemand tegen CD&V en N-VA zeggen dat het vrij nefast is voor onze economie als dat spel hier nog heel lang gaat duren? Tempo, jongens! Die grote staatshervorming komt er toch niet van, sleep een kleintje uit de brand, verkoop het als een grote en dan kunnen we verdorie verder!

Fourth things fourth: lang leve Gordon Brown! De opvolger van Tony Blair doet het beter dan verwacht. Dat ie echt links was - itt Tony - wisten we al, maar toch vind ik hem bijzonder sterk overkomen. Niet alleen worden de Britse troepen in Irak teruggeschroefd - "by Christmas we'll have 1.000 soldiers back home" - tussen de nationale verplichtingen door vindt ie de tijd om druk te zetten op Mugabe en de situatie in Myanmar/Birma te veroordelen. Bon, ik geef toe, ik heb op dit moment geen zicht op zijn politiek in Groot-Brittannië zelf maar het is al langer bekend dat ik een zwak heb voor de internationale thematiek. :)

Uitsmijtertje: wat een drukke werkweek! Ik heb het natuurlijk mezelf aangedaan maar mijn agenda staat iets te vol om goed te zijn. Even een overzicht van de bezoekjes die ik deze week breng doorheen het Vlaamse land - ter opvolging van dossiers en om informatie te verschaffen ga ik graag langs bij de lokale besturen zelf: maandag in Destelbergen, dinsdag in Ieper, vandaag in Genk, morgen in Harelbeke én Kortrijk, vrijdag in Zoersel. Pf...

Thanx ook nog aan Els voor de gezellige avond gisteren! Samen gaan eten, over de goede oude animotijd zitten kletsen, politiek en reizen kwamen aan bod, Gentse variant voor de Dansaertvlamingen gevonden (nl Grasleivlamingen) en vooral een stukje afgelachen. Na twee dagen terug werken én stress was dit een schitterende uitlaatklep.

1 comment:

Anonymous said...

Dansaert Vlaming dient verzoek in bij passanten: gelieve niet meer op mijn borduur te spugen, te wateren of te smossen! Ik ben het beu iedere dag te schuren! mvg!