Monday, September 6, 2010

Getekend (bis)!

Wie dacht dat mijn vorige 'ondertekensessie' de laatste was...think again! Vandaag afspraak bij mijn notaris (te Zelzate of all places) en daarna richting notaris van de verkoper (in Gent). BORING! Maar blijkbaar broodnodig...

Al is het mij op dit moment nog altijd niet geweldig duidelijk waarom ik bij deze heren van stand moet langsgaan. Heb geheel zorgvuldig de binnenkant van mijn nieuwe tas verborgen gehouden, sp.a hield een paar jaar geleden nog een heksenjacht op notarissen en daar wou ik niet meteen mee geassocieerd worden. Want iets zei met dat ik die mensen op dit moment nodig heb...of heb ik mij laten misleiden door de walgelijke bedragen die ik hen dien te betalen?

Bref, de volgende stap in aankoop is gezet: de akte is getekend en dat nog mooi op tijd (volgende week verliep mijn termijn). Op een namiddag tijd ben ik een paar duizenden euro's armer. In ruil heb ik nu een pak papier (dat ik nooit zal lezen, knowing me), weet ik dat ik braaf mijn bank moet terugbetalen of dat ze de deurwaarder sturen én dat mijn kaderovereenkomst van kredietopening conform de wet van 4 augustus 1992 is...dat is de dag dat ik 11 jaar oud werd...had ik het toen geweten...

No comments: