Thursday, September 9, 2010

Personeelsuitstap naar...Eeklo

De eerste vrijdag van de maand september is traditioneel de VVSG-personeelsuitstap. Geen ontkomen aan. Ook niet als de personeelsuitstap richting eigen thuisbasis gaat (Meetjesland) met als hoogtepunt een bezoek aan Eeklo. Och ja, waarom niet...

Veel heb ik niet bijgeleerd vorige week. Wat bewijst dat ik Eeklo goed ken ;) maar het was wel fun. Zo eens als een echte toerist door het landschap van het Meetjesland rijden en in Eeklo een uur (!) met een gids rondlopen. Nooit gedacht dat ik een uur zou kunnen rondlopen in Eeklo. :) Resultaat is wel dat ik voor het eerst foto's heb van de St-Vincentiuskerk, zowel vanbuiten als vanbinnen.
Op de middag lekker gegeten in de cafetaria van Het Leen (nochtans een provinciaal domein maar voor 1 keer maakten we daar geen probleem van) en een geschenkje mogen ontvangen van de burgemeester van Eeklo, Koen Loete. Die in zijn speech de onmogelijke fout maakte van VVSG te verklaren als "Vlaamse Vereniging van Steden en Gemeenten" waarop zowat 80 man begon te joelen want iedereeeeeen weet toch dat het "Vereniging van Vlaamse Steden en Gemeenten" is. :) What's the difference? Moest het een Vlaamse Vereniging zijn dan zouden de Brusselse gemeenten onze leden zijn, wat niet het geval is want die hebben - jaja, kan alleen in België! - een eigen vereniging. Of zoiets... Enfin, Koen Loete zal het waarschijnlijk nooit meer vergeten.
In de namiddag had ik gewisseld met collega-ook-van-Eeklo Ties zodat ik al fietsend (ipv met de bus) terug richting Aalter ging. Ook al leuk.

Natuurlijk een heel pak foto's (niet alleen van mezelf, ook de collega's gingen lustig te keer), normaal gezien hier rechts te bewonderen in de diavoorstelling of in het facebookfoto-album. De leukste foto vind je hier natuurlijk. Foto genomen door collega Marian die het vervolgens in de VVSG-gemeenschap gooide met de titel "Altijd dezelfde die lawaai maken"... Het lef! ;)

No comments: