Sunday, February 28, 2010

Ecuador - Honduras

Het jaar is al twee maanden ver en ik ben nog niet buiten de landsgrenzen geraakt...een schande. :) Maar geen nood: maart brengt daar verandering in. Zoals reeds aangekondigd ga ik Kimja bezoeken in Ecuador...en terwijl ik toch in Latijns-Amerika ben doe ik er een bezoekje aan Maité in Honduras bovenop. Crazy!

Het stond al lang gepland en het was al duizend keer gezegd...maar afgelopen week kwam het plan echt tot uitvoering. Super is dat! Na nog wat over-en-weer-gemail tussen de drie 'belanghebbenden' in drie verschillende landen (en met drie verschillende agenda's) viel plotsklaps de beslissing toen Maité haar vlucht Honduras-Ecuador vastgelegd had. Niet veel later volgde ik met vluchten Brussel-Quito en Tegucigalpa-Brussel. Hoe we in godsnaam van Quito tot in Tegucigalpa geraken, dat moet nog even onderzocht worden...heb een goede drie weken de tijd om er te geraken. :)

Het plan: vertrek op 22 maart richting Ecuador, terug in Brussel op 15 april. Dat is dus een maand dat ik er niet ben (meteen voor iedereen duidelijk waarom ik te weinig verlof heb dit jaar)! Maité komt dus ook op bezoek bij Kimja in Ecuador en arriveert op 27 maart, met vertrek ergens weer op 4 april...waarna Kimja en ik samen op bezoek gaan in Honduras. That's what I call a plan!!

Ondertussen ben ik mij al helemaal aan het voorbereiden - het zal er heel snel gaan zijn, binnen drie weken moet ik vertrekkensklaar staan - door te starten in de 524 pagina's van de Rough Guide Ecuador. De Lonely Planet Honduras ligt ook al klaar, maar moet nog even wachten... Dus zit ik nu vooral weg te dromen over Quito, Cuenca, Riobamba, Muisne en andere exotische plekken...

Gedurende mijn afwezigheid is er natuurlijk weer ruimte voor een fotowedstrijd! Bepaal het thema door hier rechts te stemmen (of suggesties te doen in de comments) en doe vooral mee voor een pakket Ecuador/Honduras. ;)

Dit betekent meteen ook dat ik niet vrij ben voor allerhande operaties die nog zouden moeten gebeuren. Eigenlijk wel een geruststellende gedachte. :) Maar mijn laatste consultatie - afgelopen vrijdag - gaf alleen maar hoop dat ik niet meer onder het mes zou moeten. En als het al moet gebeuren, niet vóór eind april. De beslissing van dus gewoon op reis te vertrekken was - en is het dat niet altijd? - de juiste. En dat ik mij van al die operatie-gezever niet te veel ga aantrekken daar aan de andere kant van de wereld, dat is ook al een feit...

No comments: