Sunday, February 7, 2010

Daar komen de Oscars

Nog 28 dagen en er wordt opnieuw een rondje Oscars weggegeven...zou het ergens uitgezonden worden (en te volgen in Vlaanderen) of mag ik mij de moeite besparen van uit mijn bed te kruipen?

Zoals te verwachten haalt "Avatar" heel wat nominaties binnen, al zijn het vaak de 'technische' Oscars waar deze film mag voor gaan. Nog altijd niet gezien...toch dringend eens gaan bekijken. Samen met "The Hurt Locker" dus favoriet van de avond.
Voor wie het volledige overzicht wil: de officiële Oscar-site geeft alle info! Al vind ik het overzicht van de Standaard een stuk leuker vanwege verwijzingen allerhande. En ook al bij de Standaard: de trailers van de tien (!) genomineerden voor 'Best Picture' op een rijtje.

Beginnen gokken is een onbegonnen opdracht...al vermoed ik dat ik waarschijnlijk ook nog wel een lijstje aanmaak in aanloop naar de grote avond. Maar nu nog niet. :) Al ga ik wel al voor 1 zekerheid: Christoph Waltz moet gewoon de Oscar voor beste mannelijke bijrol krijgen! Blij dat ie alvast genomineerd is, maar nu verdient hij ook het beeldje.

Ik maak er meteen ook mijn vraag van de week van: wie wint in de categorie 'Best Picture'? Gok er maar lustig op los... De vorige bevraging - of Linda De Win nu de terechte winnaar was van 'de slimste mens' of niet - werd afgesloten met 28% die haar gewoon de beste vond, 42% die liever Peter had zien winnen, 14% die het helemaal had voor Bent en 14% die het allemaal niet gevolgd heeft (wat?! Er waren mensen die het niet gevolgd hebben?!).

No comments: