Sunday, February 28, 2010

In de Wulf

Het speelt al een tijdje: ik zou mijn 'tags' van deze blog eens moeten aanpassen. Al veel aan gedacht, maar ik ontzie mij de moeite om al mijn blogposts nieuwe tags te geven. En hoe langer ik daar mee wacht, hoe meer posts er natuurlijk bijkomen. :) Wat er alleszins wel zou bijkunnen is een tag 'food', want blijkbaar ga ik graag eten.

Vorige week was dat niet anders...te beginnen op dinsdagavond met een 'zusjesdate'. Deze keer was het de beurt aan zus Veronique om te kiezen en zo kwamen we bij Italia Grill op het St-Annaplein. Bij de Italiaan kan je eigenlijk nooit verkeerd doen - tenzij er stinkzweetmensen naast jou zitten (dank aan Veronique voor de opoffering) - en dus was het genieten van een 'Tony speciaal' voor de zussen en nierkes voor mezelf. "Bah!" hoor ik hier de helft denken, nierkes! Maar ik vind dat lekker. :)

Woensdag was het de verjaardag van Magteld - dat werd al gevierd op zaterdag - maar de dag zelf mocht een klein feestje natuurlijk ook niet ontbreken. Al een tijd vastgelegd en eindelijk was het zo ver: gaan lunchen in "In de Wulf". Kobe Desramaults is een jonge chef-kok die een tijdje geleden een eerste ster binnenhaalde. De verwachtingen waren dan ook hooggespannen...en helemaal ingelost. Jeetje, wat een smaakfestijn!
Wel niet bij de deur, al is Heuvelland nu ook niet de andere kant van de wereld. Het moest natuurlijk passen: de oorspronkelijke afspraak was met Magteld en de mama van Magteld, Christine...maar broer Wouter hing 'toevallig' ook daar ergens in de buurt rond dus sloot die gewoon gezellig aan. Lucky bastard want dit was een niet-te-missen-maaltijd/feest voor de smaakpapillen.
Uitgebreid aperitief in het salon (met tal van aperitiefhapjes), hoofdgerechten die telkens verschillende smaken op ons loslieten, dessertborden die de hoge standaard wisten te behouden en afsluiten met een koffie (uiteraard ook met wat chocolade bij). Een mens zou er een culinair orgasme van krijgen. :) Alleen jammer dat ik blijkbaar niet in staat ben om al die verschillende gerechten te onthouden...niet dat ik ze zou proberen namaken - het is algemeen geweten dat ik niet echt een keukenprins ben - maar het zou wel fijn zijn om na te vertellen. Op dit moment moeten jullie mij op mijn woord geloven. Onthou alvast dit: als je de mogelijkheid hebt om daar te geraken, twijfel niet!

Foto's kunnen hier rechts in de diavoorstelling bekeken worden (op klikken brengt je in het picasawebalbum) of in dit facebookfoto-album. De foto hier: Wouter vliegt meteen op de volgende schotel, Christine bekijkt het eerst eens goed. :)

En op zaterdag nog eens gaan eten. Deze keer in Brussel bij de Libanees "Mont Liban". Met Delphine en Magteld bespreken of en hoe we in Zuid-Afrika zouden geraken dit najaar...dit even buiten het feit gerekend dat ik veel te weinig verlof heb dit jaar. :p 'Libanië' leek ons de geschikte locatie om zulke reisplannen te bespreken. :) Plannen zijn ondertussen alweer in de kast gestoken wegens te duur en te moeilijk...nu ja, ik ga waarschijnlijk toch in Zuid-Afrika moeten zijn begin oktober voor de Regionale Conferentie die VVSG daar wenst te organiseren.

Al dat eten - en mijn reisplannen die zeer dichtbij zijn, daarover later meer - brengt natuurlijk wel inspiratie voor een nieuwe fotowedstrijd. Vooral omdat de zusjes absoluut geen zonsondergangen meer willen zien...maar eigenlijk ook niet met een alternatief kwamen. :) Dus maak ik er mijn bevraging van de week van: welk thema lijkt jullie geschikt voor de volgende fotowedstrijd? De vorige bevraging - over de nieuwe huisstijl van VVSG - werd door de overgrote meerderheid (80%) als 'kleurrijk' bestempeld, 20% vond het nog 'helemaal iets anders...' dan de beschikbare opties.

2 comments:

johanna said...

eee hoe grappig, wij zijn vorige week zondag ook in Mont Liban gaan eten. was leuk besproken in De Standaard :)

Christophe Ramont said...

Haha, het was datzelfde artikel dat ons ook al richting Brussel dreef ;)
Wij? Beïnvloedbaar door de massamedia? Neuh...