Monday, February 1, 2010

Beleidsdenktank

Deze avond genoten van een eerste bijeenkomst van de 'beleidsdenktank' - wat een woord! Wie vindt dat uit? - ontwikkelingssamenwerking van de geliefde partij. Hoog tijd dat de sossen op dat terrein opnieuw wat kennis willen opbouwen.

Alhoewel...er zijn in totaal 23 beleidsdenktanks (of zijn het beleidsdenktanken?), dus of het een prioritaire keuze is. :) Maar interessant was het wel, voornamelijk vanwege 'strong professionals' rond de tafel. Dat zeg ik ook alleen maar omdat ik zelf rond die tafel zat. :) Opmerkelijk: hoe weinig mensen - en dan nog van de professionals - weten van de mogelijkheden van lokale besturen en ontwikkelingssamenwerking. Nog veel werk voor de boeg...
Benieuwd tot wat het allemaal gaat leiden want dit was maar een eerste kennismaking/brainstormronde. Bedoeling is wel dat deze een paar keer per jaar zou samenkomen om te denken over het beleid, ik zie vooral netwerkingopportuniteiten. :p

Overigens nog net op tijd thuis om een stuk van die tweede aflevering van "In Godsnaam" te zien. Hard moeten lachen met Struyf die het allemaal niet begreep...volgens mij is dat haar manier van kritisch zijn. Of sluit ze zich te veel af en is ze bijgevolg subjectief? Vind het toch straffe tv (en samen met mij blijkbaar meer dan een miljoen kijkers)...

No comments: