Sunday, January 24, 2010

Radiosilence

Anderhalve week geen nieuws op deze blog...begin ik dit jaar alvast met een slechte gewoonte? Niets van, ben gewoon een volledige week buiten strijd geweest. Na mijn controle-operatie vorig jaar heb ik mij lang geen zorgen gemaakt, maar in december ging het dus opnieuw de verkeerde kant op. Resultaat: ik mocht afgelopen maandag nog eens onder het mes.

Ondertussen een weekje recuperatie op het thuisfront Eeklo achter de rug, maar nu opnieuw helemaal klaar om het werk terug op te nemen. Al lijkt dat nu nog ver weg. :)

De week voorafgaand mijn operatie heb ik er nog duchtig van geprofiteerd natuurlijk. Met oa een 'uitwuifdinner' voor Kimja die komende woensdag voor een jaar richting Ecuador vertrekt (en die ik met plezier ga opzoeken ;)). Bij mij thuis, met Tineke erbij, kan het ook anders dan dat het gezellig was?
De volgende dag - niet gepland, maar daarom niet minder leuk! - Karlien aan de deur en tot het besluit gekomen dat we eigenlijk nog allebei moesten eten. :) Dus vlug even de Delhaize om de hoek hier binnen, samen gekookt en gegeten...en nog veel belangrijker: de kerstboom afgebroken! Hoe graag ik die kerstboom hier ook in mijn midden had, het werd nu toch echt wel tijd om die buiten te gooien. Voornamelijk omdat de volgende dag de stadsdiensten de ronde deden van 'kerstbomen ophalen'! Het oorspronkelijk plan - de boom terug naar Ikea - leek toch iets te moeilijk (en bovendien niet nodig om de waardebon van 12,5€ te verkrijgen). Een kerstboom afbreken brengt overigens heel wat naalden mee... :) En gelukkig had ik al wat wijn op zodat Karlien mij kon overtuigen om die gewoon via het raam - gelukkig woon ik maar op het eerste verdiep - naar buiten te kieperen. Hilariteit op de Sterre... :)

Vrijdag hield ik het nog even rustig maar het weekend zat goed vol. Zaterdagavond was er namelijk afspraak met de re-animo's in Brussel om een hap te gaan eten. Een uitstap georganiseerd door het schaduwkabinet Jurgen en Valerie omdat ik er niet in geslaagd was een re-animo-weekend te organiseren vorig jaar. En gelijk hebben ze. :) Heb daar dus stevig onder mijn voeten gekregen en uitdrukkelijk de belofte moeten maken dat het er dit jaar zeker van komt! Samen met Ella en Anke - het nieuw ontstane triumviraat dat de macht zal delen :p - gaan we daar dus werk van maken! Een gezellige avond - met mosselen-friet - afgesloten met een drankje...meer moet dat niet zijn.

Of als het toch iets meer mag zijn: een trouwkleed kiezen misschien? De verrassing op zondag...afspraak met Sara, Gert en Sofie - ook al een traditie - om een hapje te gaan eten. Tegenwoordig doen we dat op zondagmiddag, zoals de bomma's en de bompa's :). Nu zijn Sofie en ik al lang overtuigd dat er daar een huwelijk mag van komen en werden al meerdere - helaas vruchteloze - pogingen ondernomen om Gert tot actie te laten overgaan. Zondag in Geraardsbergen afgesproken en vreemd genoeg was Gert in de auto vervangen door de mama van Sara...niet dat het bij Sofie of mezelf enig belletje deed rinkelen. Tot we aan de winkel met trouwkledij toekwamen natuurlijk! En zo waren wij exclusieve getuigen van het trouwkleed dat uitgekozen werd voor het huwelijk dit najaar. Het ergste is natuurlijk dat Gert en Sara dit voor ons gewoon verzwegen hadden om de verrassing te maximaliseren. ;) Gert had Sara namelijk al met Kerst ten huwelijk gevraagd (de sloeber!). Bref, het was een ongelooflijke verrassing en zoals het hoort (en zoals van ons verwacht wordt) waren Sofie en ik weer eens overenthousiast. Uiteraard geen foto van het kleed (dat brengt ongeluk! En eigenlijk zijn we dat in al ons enthousiasme ook vergeten :s) maar wel van de lunch daarna (waar Gert wel weer mocht aansluiten). Topic van de dag: hoe organiseer ik een trouw. :)

Het waren busy days...die ik dan deze week compenseerde met absolute rust en voldoende tijd om mijn nieuwe verslaving verder te zetten. Jennifer Garner - de ster van mijn verslaving ;) - gaf overigens een interview aan Parade en daar zat ook deze geweldig leuke foto tussen...ja, waar een mens allemaal op terechtkomt als hij tijd heeft. :)

No comments: