Monday, March 1, 2010

Jij, ik, wij!

Nederland is in de ban van verkiezingen...eerst lokaal, maar straks ook nationaal. De sociaal-democraten zijn daar uit de regering gestapt naar aanleiding van Afghanistan. Nou nou!

Heb het wel voor Woutertje Bos, al moet ik ook toegeven dat het misschien wel wat gemakkelijk was om de boel te laten ontploffen over dit dossier. Of niet? Alleszins, de peilingen - maar ja, het zijn maar peilingen - geven aan dat het de PvdA alvast geen windeieren legt (stijgen zes zetels). Minder amusant is dat ook de PVV van Geert Wilders blijft stijgen (ook naar 27 zetels)... :s

Wat de resultaten ook zijn: de SP van Jan Marijnissen - de revelatie van die laatste verkiezingen, remember? En inspiratiebron voor de Vlaamse Progressieven om hetzelfde te doen in Vlaanderen...lachen! - vliegt alvast in de campagne. Beetje jammer dat het gepersonaliseerd filmpje mij bereikte de dag nadat de regering in Nederland gevallen was..."Jij, ik, wij! SP!" voor de lokale verkiezingen klinkt zo niet als het land zonder bestuur zit. :s En wat is dat toch met die tomaat?!

2 comments:

sascha said...

Ik heb de tomaat afgelopen zaterdag op de markt in Leiden in de vorm van een schuursponsje. Ook leuk ;-)

Christophe Ramont said...

Allemaal goed en wel, maar vanwaar de tomaat? :) Of is het gewoon omdat die rood is? :)