Monday, December 31, 2007

Code bon

De laatste werkweek werd wat mij betreft vroeger afgebroken dan voor de meesten onder ons, op donderdag 20 december deed ik mijn laatste - stressy, dit moet nog af en dit wil ik nog doen en... - uurtjes. Daardoor miste ik de personeelsdrink op vrijdag en het afscheid van een collega die vanaf januari in Mechelen gaat werken maar het alternatief was niet slecht: twee dagen Parijs! Na een tussenstop op de kerstmarkt op donderdagavond - met oud-MIMO-collega's - was het rechtstreeks richting Franse hoofdstad op vrijdagmorgen.

Het gezelschap waar ik mij mocht in bevinden was dat van Kim en Cédric (zie laatste bezoekje Parijs), samen met zus Julie - met man en kind - en schoonbroer Kristof. Enfin, het was een jolige bende en we hebben weer heel veel plezier gehad. Overnachten in de Radisson, kuieren door Rue de Rivoli, Louvre bewonderen, de lichtjes op de Champs Elysées aanschouwen, eten en drinken, kerstmarkt (hele leuke!!) bezoeken, ontploffen na het eten van een sandwich raclette en shoppen! Dat laatste was uiteraard onontbeerlijk, gezien de periode. En moet zeggen dat christmasshoppen in Parijs gewoon zalig is...als je even al het volk niet meerekent. :)

Ben dus helemaal wild gegaan in BHV Homme (Bazar Hôtel de Ville), een megawinkel exclusief voor mannen. En met exclusieve prijskaartjes. Maar schoenen en een trui heeft men nooit te veel... :) En in Galeries Lafayette - waar we oorspronkelijk heen gingen om de verlichting te zien - mocht ik nog eens een paraplu kopen (de derde dit jaar, hopelijk gaat deze langer mee dan een week op de trein). In Sephora nog een cadeautje halen en tot slot in de Habitat één (1) kerstbal gekocht. Zo eentje dat volledig niet past in het concept van mijn kerstboom maar dat was de bedoeling: mensen moeten dan vragen wat die ene rare kerstbal in mijn boom doet. :) Eigenstoef...ik mag er mij nog even in wentelen op het einde van dit jaar. :)

De bedoeling van deze titel? Aan het begin van de tweedaagse bleek mijn kredietkaart niet echt te willen werken... Paniek! Gelukkig bleek het niet aan mijn kaart te liggen, verder kreeg ik steeds "code bon" te lezen. :) Mijn rekening zal het gevoeld hebben. :)

Voor nog meer nieuws over die twee dagen: medereizigster en -blogster Kim was iets sneller met het aanvullen van haar blog. :)

No comments: