Sunday, April 22, 2007

Weekend Amsterdam

Impulsieve beslissingen zijn soms gewoon de beste. Vrijdagmorgen heb ik beslist dat ik dit weekend ging afzakken naar Amsterdam. Ruud gecontacteerd en zaterdagmiddag vertrokken...zalig!

Ruud werkte voorheen op het Europees Parlement en via animo leerde ik die kennen. Hele toffe gast, maar sinds kort dus weer werkzaam in Nederland (Den Haag, maar woont in Amsterdam). De geknipte persoon om terug te zien met andere woorden en om mee af te spreken. Natuurlijk doorkruiste ik zijn plannen voor het weekend. Maar die hartelijke Nederlanders maken van de noodzaak een deugd: ik mocht gewoon mee op diner 's avonds bij vrienden van hem (dank je wel Tom en Joop dat ik er bij mocht zijn!). Heel gezellig want een internationaal samengestelde tafel (verloren gelopen Amerikaan, een Belg die al twaalf jaar in Nederland woont,...). Een hele avond eten, kletsen en vooral veel wijn drinken. Later op de avond dan uiteraard ook nog een stapje in de Amsterdamse uitgaanswereld gezet. Het was laat...en met veel drank... :)

Oh ja, mijn oorspronkelijke reden om naar A'dam te gaan: een Che-tentoonstelling in het Tropenmuseum. Daar ben ik deze namiddag nog geraakt en het was ongelooflijk interessant. Het museum op zich was bijzonder boeiend...tentoonstelling iets minder maar toch nog wel best ok.

Geweldig weekend achter de rug met andere woorden! Maar nu wel doodop...

No comments: