Tuesday, February 6, 2007

Drama's die geen drama's zijn

Drama 1: vandaag ging in het ICC te Gent een vormingsdag door voor burgemeesters en schepenen over allerhande onderwerpen. Op zich is dat geen drama. Alleen was ik de verantwoordelijke voor de infostand, de hele dag lang. Aangezien de meeste een hele dag workshops volgden kwam er dus weinig volk langs...en heel erg warm was het daar ook niet. Ik ben aan het zagen, ik weet het... Ik kijk er alleen niet naar uit om dit alles te herhalen komende donderdag in Hasselt.

Drama 2: gisteren kon ik blijkbaar mijn digitaal fototoestel niet terugvinden. Klein drama aangezien ik het zo'n handig ding vond. Bovendien zit een nieuwe aankoop er niet echt in...met al die kosten aan mijn hoofd (tanden ed). Na mailtje met vrienden werd duidelijk dat ik die gewoon ergens achtergelaten had...fototoestel is dus veilig. :) Nu dus even geen foto's op de blog tot ik die terug heb.

Drama 3: de medicijnen die de arts mij voorschreef nav mijn wijsheidstandenoperatie zijn geen medicijnen. Water om mijn mond te spoelen en Ibuprofene om te pijn te verzachten!! Echt drama! Krijg ik echt geen paardemiddel? Apotheek van dienst was bovendien al even grappig als behandelende arts. Die wist mij al te melden dat het waarschijnlijk "wel wat pijn gaat doen". Gevolgd door de opmerking dat "pijn relatief is in dit beroep, het zal dus veel pijn doen". Nu de apotheker: "U mag Ibuprofene gerust combineren met Dafalgan. Het zal ook nodig zijn die eerste dagen". Ik kijk zo niet uit naar 19 februari (en de dagen die daar op volgen)...

3 comments:

Anonymous said...

Christophe-je,
je bent een drama queen! Maar in plaats van je daarmee uit te lachen, heb ik momenteel eerder de neiging om met je mee te stappen. Ik lig namelijk helemaal alleen thuis in de zetel ziek te wezen en ik voel me ellendig… ibuprofen, dafalgan of afebryl ten spijt... Toegeven, het is "maar" een griepje maar pas op, dat is een ernstige ziekte, oude mensen gaan eraan dood!

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Stofje toch,

Ik ben mijn wijsheidstanden een tijdje geleden ook uitgehaald. En in mijn geval heeft dat helemaal geen pijn gedaan (wel de pijnstiller innemen zoals de dokter opgeeft en de eerste uren het ijs laten liggen). Zelfs de complicaties die zijn opgetreden in mijn geval hebben amper tot geen pijn gebracht.

In alle geval, positief denken, das de helft van de miserie gespaard en behalve wat last bij het eten, voelt ge der misschien met moeite iets van.

Groetjes,