Monday, February 26, 2007

And the winner is...

Kon niemand mij zeggen dat de Oscarceremonie nergens uitgezonden werd? :) Ok, ik had nu ook niet verwacht dat één het live ging uitzenden (alhoewel, Kanaal Twee deed een paar jaar geleden de moeite) maar zelfs de BBC niet? Ik was nu wakker...

In alle eerlijkheid: ik was wakker tegen mijn zin. Net voor het slapengaan schoot ik uit met mijn tandenborstel...ja, tegen de plek waar vroeger een wijsheidstand zat. Een pijnscheut maar het ging eigenlijk wel. Tot het tien minuten later begon te zwellen en ongelooflijk veel pijn begon te doen. Zelfs drie pijnstillers hebben mij niet in slaap kunnen brengen. Een hele week valt het mee en nu dit...

Dus ik was wakker en besloot dan maar de Oscars te volgen. Uit noodzaak dan maar via het net. Mijn pronostiek zat er niet heel ver naast... Grote verliezer is "Babel" die slechts één beeldje naar huis mag meenemen. "The Departed" en vooral Martin Scorsese worden wel beloond!
Beste Film: had ik dus fout (vind het toch zielig voor "Babel")
Beste Regisseur: zoals algemeen verwacht!
Beste Acteur en Actrice in een hoofdrol: ook de verwachte winnaars
Beste Actrice in een bijrol: Jennifer Hudson wint een Oscar voor haar eerste filmrol! Sterk...
Beste Acteur in een bijrol: daar begrijp ik de ballen van...de gozer is mij niet bekend. :)
Beste Niet-Engelstalige Film: dat is het meest vreemde van de hele avond. "Pan's Labyrinth" haalt drie Oscars binnen maar haalt het niet in de meer 'belangrijke' categorie van Beste Niet-Engelstalige Film?! Ik vind dat heel vreemd... Beetje vergelijkbaar met vorig jaar toen heel wat beeldjes naar "Brokeback Mountain" gingen maar "Crash" Beste Film was. Hoe kan je nu een pak Oscars binnenrijven en toch niet beste film zijn (zeker als die Beste Film ook telkens genomineerd was voor die Oscars)?!
Overigens nog een verliezer: "Dreamgirls". Jennifer Hudson houdt de eer recht maar slechts 2 van de 8 nominaties verzilveren? Zelfs in de categorie "Beste Song" waar de film drie (!) nominaties had lukte het niet om het beeldje weg te kapen...

Aah, het feest is weer voorbij...zal mij de komende dagen kunnen bezighouden met fragmenten bekijken op YouTube. :)

1 comment:

Miss Fabulous said...

Ik hoop dat de tand al beter gaat ondertussen... En Babel? Natuurlijk is dat niet de Beste Film, jezus, ben je eigenlijk wel gaan zien?? :)