Tuesday, February 20, 2007

Huis van het Nederlands

De tweede dag zonder wijsheidstanden en ik krijg meteen een troostprijs van het stadsbestuur. Als dat niet lief is. Op de gemeenteraad van 12 februari hebben ze mij namelijk verkozen tot bestuurder van de vzw Huis van het Nederlands...

Geheel onverwacht was dit niet natuurlijk, ik was reeds gecontacteerd door Freddy (onze schepen van sp.a in Eeklo) of ik misschien niet geïnteresseerd was. En eerlijk gezegd, ik wist eerst niet waarover het precies ging. Ondertussen ben ik wel op de hoogte en ik hoop daar een zekere bijdrage te kunnen leveren.
Voor de volledigheid geef ik even mee dat ik met 14 stemmen verkozen werd, tegen 4 stemmen voor Peter Pauwels en 6 onthoudingen. Aangezien de coalitie slechts met 13 vertegenwoordigers aanwezig was, wil dat zeggen dat iemand van de oppositie voor mij gestemd heeft. :) Dank daarvoor! Jammer dat het een geheime stemming was. :) Vooral ook omdat iemand van de democratische partijen ook voor de kandidaat van Vlaams Belang (Peter Pauwels is voorzitter in Eeklo - VB heeft 'slechts' drie verkozenen) gestemd heeft...

Laatste update over de tanden: het gaat nog steeds goed. Eten betekent pijn, slapen lukt geweldig goed. En ik zit thuis, dus ik word verwend. :)

No comments: