Sunday, February 25, 2007

Mijn Oscarfavorieten

Nog in twijfel of ik deze nacht/volgende morgen extra vroeg opsta om de Oscars te volgen. De verleiding is groot...het is en blijft geweldig om naar te kijken en dit jaar is de host Ellen DeGeneres (en die is ongelooflijk grappig!).

Op dit moment hou ik het nog op het aanduiden van mijn favorieten... Of toch maar de wekker zetten en dan zien of ik kan opstaan... Misschien nu nog vlug naar de nachtwinkel om overlevingsmateriaal te halen?

Beste Film: Babel

Beste Regisseur: Martin Scorsese (The Departed)

Beste Acteur in een hoofdrol: Forest Whitaker (The last king of Scotland)

Beste Actrice in een hoofdrol: Helen Mirren (The Queen)

Beste Acteur in een bijrol: Eddie Murphy (Dreamgirls)

Beste Actrice in een bijrol: Jennifer Hudson (Dreamgirls)

Beste Niet-Engelstalige Film: Pan's Labyrinth

(Uiteraard heb ik mij niet laten leiden door prestaties, want ik heb niet eens alle genomineerden gezien...maar soms is het ook een symbolenkwestie. Is het echt mogelijk dat Martin Scorsese de Oscar niet mee naar huis mag nemen? Tuurlijk niet, maar omdat Babel meer nominaties kreeg (7 tegenover 5) krijgt die wel de Oscar voor beste film. En eigenlijk kreeg Dreamgirls nóg meer nominaties dan Babel (8 tegenover 7!) dus winnen Eddie Murphy en Jennifer Hudson de 'mindere' Oscars. Zo is iedereen tevreden. Deze evenwichtsoefening mag niet meer verstoord worden dus krijgen Helen Mirren en Forest Whitaker, én terecht, de Oscar mee naar huis. Oscars: zo gemakkelijk is dat! (en morgenvroeg ben ik weer stomverbaasd over wie met welk beeldje naar huis ging))

1 comment:

Battal said...

ik hoop dat Jennifer wint ^^
zo'n klassedame