Sunday, January 3, 2010

NYE en goede voornemens

Hoe kan je het jaar beter eindigen en het volgende beter beginnen dan met een geweldig feestje? Dat hebben we dan ook gedaan. Donderdagavond was het verzamelen geblazen om ons eerst op een omvangrijk menu te smijten, en daarna bleven we gewoon gezellig binnen om verder te feesten.

Het hoeft niet gezegd te worden dat het een geweldig feestje werd en toen was het plots 5u 's morgens, hoog tijd om het bed in te duiken. De volgende morgen/middag paraat om thuis de gelukwensen te gaan uitwisselen. En de hele namiddag lang was het thuisfront - naar goede gewoonte - de 'zoete inval' waar familie en vrienden langskwamen om het nieuwe jaar goed in te zetten.

De foto's van het subliem afscheid van 2009 kunnen hier teruggevonden worden.

Tegen de avond blij dat ik terug naar Gent kon gaan en met een klein dutje op de trein was ik helemaal klaar voor "Geert Hoste Beslist" (subliem grapje over de aanval op de paus en Lady Gaga). Daarna: crash in bed en geslapen tot een groot stuk in de zaterdag (no soldekes for me!).

Uiteraard was er ook tijd om goede voornemens te lanceren... Nu moet ik zeggen dat mijn vorige editie geen algemeen succesnummer was. Maar dat mag vooral geen excuus zijn om geen nieuwe te bedenken. Het gemak van de vorige niet uitgevoerd te hebben is dat je die gewoon kan recycleren (en we doen alles voor het milieu nietwaar!)...maar heb mezelf toch ook een lichte straf opgelegd omdat ik de vorige niet volbracht heb: bij de recyclage zijn er enkele facetten bij gekomen. Ziehier, mijn goede voornemens voor 2010!
  • Rijbewijs halen + auto kopen (recyclage en uitbreiding)
  • Lief vinden + houden (de doorlopende opdracht, nog iets moeilijker gemaakt)
  • Mijn overuren op het einde van het jaar reduceren naar 50 (of lager)
  • Sneller verslagen werk schrijven (max 2 weken)
  • 4x naar het buitenland + vluchten compenseren (op het programma: Ecuador, Honduras, Kenia, Ethiopië)
  • Sporten: start to run + extra sport zoeken
  • Avondlessen Frans volgen
  • Ogen laten laseren + bril afschaffen
  • 1 volle avond per week thuis zijn
  • ...of naar het buitenland verhuizen (de optie mocht ik merken dat ik niets van bovenstaande kan verwezenlijken :))

Daar had ook nog tussen kunnen staan "de blog regelmatiger updaten" maar dat hou ik voor volgend jaar als het dit jaar ook weer wat mank loopt (alhoewel ik in aantal blogposts niet slecht gescoord heb in 2009).

Het wensboekje, dat vorig jaar helemaal niet benut werd, is deze keer bijna helemaal volgeschreven met goede voornemens van de vrienden. De reden is simpel: ik had gewoon een prijs bedacht voor degene die het best zijn voornemens kan waarmaken. Een cadeau is altijd een goede 'trigger' voor die materialistische vrienden van mij. :) Ben benieuwd wie er volgend jaar het beste zal scoren!

Ondertussen werd het wensboekje ook 'misbruikt' om de babypronostiek in neer te pennen... Voor Christof en Sabine wordt gegokt op een jongen (7 tegen 3), voor Charlotte en Elke is de stand gelijk (5-5). Ben benieuwd!

De goede voornemens zetten mij tevens aan tot de bevraging van de week: heeft u goede voornemens gemaakt? De vorige bevraging - over de invulling van de laatste week van het jaar - werd beantwoord met 66% die absoluut niets ging doen en 33% die vooral ging feesten, drinken en eten.

1 comment:

Nathalie said...

He he he, ik zie nergens Jeruzalem op je lijstje staan voor 2010!!! Christophe, je belooft het al zo lang, Adonai begint ongeduldig te worden (en zijn lieve engel nog meer) :)