Sunday, January 10, 2010

Party and poopers

Het betere combi-weekend: party and poopers. Opgelet: dit betekent niet hetzelfde als party poopers (definition)!

Op vrijdag begon het al op het werk: het jaarlijks personeelsfeest! Thema van de avond: combinatie van Zumba, cocktails, Oosters eten en disco. Ja, enkel op VVSG kunnen ze die combinatie aan. :) Fijn feestje...

Maar niet te lang gebleven want toch wel moe van mijn eerste werkweek...wat de volgende dag duidelijk werd toen ik iets te lang in bed bleef liggen. Gelukkig net op tijd wakker om mij naar het betere exclusieve feestje te begeven: Goodlife in de Vooruit! Uiteraard eerst met een tussenstop om toch een bodem te leggen. Bij Delphine thuis de betere kaasplank binnengespeeld en toen waren we er klaar voor.
Veel volk, veel te veel volk, maar eigenlijk heb ik me daar niet zo geweldig aan gestoord. Het was voornamelijk een geweldig feestje! Een vrij exclusief feestje ook aangezien het enkel op uitnodiging is (maar het kot zat wel vol), daar mogen ze mij dus altijd voor vragen. :) En welke superhit hoor je daar natuurlijk?



Foto's van het feestje hier rechts in de diavoorstelling of op deze link... Eigenlijk was er nog een beter filmpje om hier te posten dan de hit van de avond, maar uit respect voor de mede-feestvierders hou ik het veilig op de eigen schijf. :p

Deze morgen deed het dus een klein beetje pijn om uit bed te rollen (klein beetje maar) want ik werd verwacht bij mijn drie lieverdjes Oscar, Marie en Warre om samen met Mirande de betere babysitopdracht te vervullen. Mama Sofie en papa Karel moesten een groot stuk van de dag de deur uit en dus lieten ze hun schatten in onze professionele handen. Gelukkig dat Miranda goed opgelet had tijdens de stage. :) Voor wie er aan twijfelt: dit waren dus de poopers van dienst. :p
Maar ze zijn alle drie - zonder uitzondering - bijzonder braaf geweest! Marie had nochtans reden tot klagen, het lieverdje heeft waarschijnlijk net iets te lang met een vieze pamper rondgelopen maar uiteindelijk kwam dat ook allemaal in orde.

Met het eerste bezoek van het jaar was het ook tijd voor de nieuwjaarsbrief van mijn petekind Warre. Uiteraard niet zelf voorgelezen - de mama heeft een handje geholpen - maar je zag zo dat ie het meende. N/P is echter nog niet helemaal vertrouwd met nieuwjaarsbrieven (wel emotioneel hoor!) en had dus nog geen cadeautje bij...iets dat hij heel snel zal moeten goedmaken wil hij geen slechte punten verzamelen.

Dit had kleine Warre voor zijn peter voorbereid:

Liefste pépé Stof,
Ik vind je zoooo lief,
Maar ik ben echt wel te klein voor een nieuwjaarsbrief
Ik kom nog niet met mijn armpjes open
Lieflijk aangekropen
Want dan val ik op mijn kin
En voor 't nieuwe jaar is dat geen goed begin
En ondanks mijn draadjes,
heb ik nog niet zoveel praatjes
Voorlopig zal je het dus moeten stellen
met wat kwijl en snottebellen
maar wat ik kan, benadert het echte werk bijna:
van mij krijg je een lachje en een lieve "ah-aaa"!
Mijn handjes op elkaar
Voor een tof en speels nieuw jaar.
Gelukkig 2010!
Je kleine kapoen,
Warre
Geef toe, om bij te smelten! Foto's van de 'mission accomplished' hier rechts of in het evoluerend foto-album!

De nieuwjaarsbrief geeft me overigens inspiratie voor de bevraging van de week: herinner jij je nog de tijd van nieuwjaarsbrieven? De vorige bevraging over goede voornemens werd afgesloten met 40% die het lijstje klaar heeft, 20% die er al over nagedacht heeft, 20% die er wel eens werk wil van maken en 20% die er niet aan mee doet.

No comments: