Sunday, January 24, 2010

Yes, she can!

Ik geef het toe, moest het artikel er niet bij gestaan hebben ik had ze ook niet herkend: Cindy McCain die opkomt voor het homohuwelijk!

Na Kirk is er dus een nieuw homo-icoon bij. Straf nieuws vind ik dat! Dat de vrouw van de voormalige Republikeinse presidentskandidaat (John McCain, en als Republikein ben je per definitie tegen gelijke rechten voor holebi's) nu campagne voert voor het homohuwelijk. Straf...heel straf. Of hoe het er toch ooit eens van gaat komen...dat ook 'the United States of America' het huwelijk tussen partners van hetzelfde geslacht als volwaardig zullen erkennen. Zou er wel mijn slaap niet voor laten, want waarschijnlijk niet voor morgen.

Doet me overigens terugdenken aan mijn (verplicht) verblijf in Miami twee jaar geleden...toen was 'proposition 8' (die het huwelijk voor partners van hetzelfde geslacht wil bannen door te verankeren in een wet) dus ook al een topic en vreemd genoeg werd ik daarover aangesproken op straat. ;) Of ik niet mee wou ondertekenen (contra proposition 8 uiteraard)...dat ik geen 'VS-citizen' was kon de pret niet drukken, dus plaatste ik mijn - symbolische - handtekening. Ik breng het in onder de categorie 'internationale solidariteit'. ;)

Update: onze nieuwe aartsbisschop vroeg het voordeel van de twijfel bij zijn aanstelling een week geleden...maar veel twijfel blijft er bij mij alvast niet meer over na zijn tussenkomst op RTL-TVI. Misschien moeten we de campagne-instrumenten uit de VS alvast eens gaan bestuderen, internationale solidariteit weet u wel...

No comments: