Saturday, October 10, 2009

Geen varkentje

"Toen kwam er een varkentje met een lange snuit, en was het verhaaltje uit". Ja, de Millenniumtrilogie is uit...maar op het einde van deel drie voel je dat er gewoon nog veel meer in zat. Verdomd jammer dat we het gewoon met die drie boeken zullen moeten doen...

Aan de andere kant: heel blij dat ik deze literatuur ontdekt heb. Ja, het is een hype...maar het is ook geweldig goed geschreven. Daar had ik het hier al over en dat ga ik niet herhalen. Ondertussen ben ik dus gewoon een groot fan en pleitbezorger van de Millenniumtrilogie. Ik vind dat iedereen die moet gelezen hebben. :)

Deel 3 - "Gerechtigheid" - nam me wel wat tijd om uit te hebben. Op vakantie deel 2 gelezen en reeds begonnen met het derde deel, maar als je dan terug aan het werken bent - in een hels tempo - is het soms moeilijker om telkens het boek ter hande te nemen. Al blijft het wel even verslavend! Met als enig minpunt: heel veel actoren en soms zie je door het bos de bomen niet meer, maar echt onduidelijk wordt het nooit.
Heel goed gekozen ook die titel (van de Nederlandse vertaler van dienst)...de titel zegt het werkelijk allemaal: hoe gerechtigheid soms niet kan plaatsvinden, maar uiteindelijk toch een poging krijgt om 'rechtgezet' te worden. Immens spannend ook, net als de eerste twee delen.

En binnen een goede week zit ik in Stockholm! Ga mij daar zeker bij de toeristische dienst informeren over een soort van Larsson-tour, dat moet gewoon bestaan. Ben daar weliswaar werkgerelateerd - voor de European Development Days - maar heb wel de volle twee dagen de tijd om de stad te leren kennen. Dat is als ik die twee dagen ook al niet vol steek met ontmoetingen en vergaderingen (wat ik dus wel al aan het doen ben)...

Op die manier ben ik nog eventjes helemaal in de ban van Millennium. Maar ik beloof het, na Stockholm neem ik afscheid. :)

No comments: