Saturday, October 10, 2009

Travelfund

Vorige week bedacht: I need a Travelfund. Weet ik meteen wat vragen voor mijn verjaardag in de toekomst. :)

Het is naar aanleiding van het bezoekje aan Amsterdam en de algemene drukte die mij omringt dat ik bijzonder creatieve voorstellen 'ter verbetering en verschoning van het eigen leven' begin uit te vinden. Veel van die voorstellen zijn uiteraard niet voor publicatie vatbaar :) maar mijn Travelfund wil ik graag met jullie delen.
Zou het niet handig zijn om over een rekening te beschikken met wat geld op? Uiteraard...dat wil iedereen wel :) maar een rekening specifiek om het reizen te vergemakkelijken. Neen, geen fonds om op reis te gaan. Wel een fonds om tripjes gewoon een stuk gemakkelijker te maken: even een upgrade naar first class, of toch maar dat geweldig hotel in het centrum nemen. Ik weet het, het klinkt ongelooflijk decadent maar de leukste dingen aan een reis zijn (soms) gewoon onbetaalbaar.

Dus wil ik een rekening in het leven roepen met wat geld op. Om op het moment dat ik een reis plan te kunnen gebruiken. Niet in eerste instantie...de reis op zich wordt betaald van de 'lopende begroting' maar de extra's die het nog zoveel leuker maken kunnen dan daar uit gehaald worden.
Voorlopig zie ik nog niet echt waar de 'funding' vandaan zou komen (meteen een goede reden om 'Win for Life' te winnen! Alsof daar een reden zou voor nodig zijn...), dus dat wordt nog een praktisch probleempje om op te lossen. Ondertussen probeer ik het concept al toe te passen met mijn werkgerelateerde uitstappen. In Cardiff ging ik nu eens niet op zoek naar het goedkoopste hotel ver weg van het centrum (ben daar maar een paar uur, dus geen tijd te verliezen!), in Stockholm zit ik gewoon op een boogscheut van het oude centrum! En neen, ik profiteer niet van het werk want we hebben daar ook bepaalde maxima vastgelegd voor dit soort van uitgaven...ik had gewoon geluk dat de prijzen er telkens onder zaten. :)

Wil dit nu zeggen dat ik het rondtrekken met de rugzak en slapen in jeugdherbergen zou opgeven (zoals ik vorig jaar met Tineke in Bolivia deed)? Neen, want dit is ook geweldig natuurlijk! Ik ga gewoon het onderscheid maken tussen 'rondtrekken' en 'ergens een tijd verblijven'...dat is als ik het fonds opgericht krijg. Uw spontane giften zijn alvast welkom.

1 comment:

tineke said...

fijn om te lezen dat dat trekken (met mij dan) nog op het programma staat. Die gedachte zeker niet loslaten in 2010 :D