Tuesday, November 18, 2008

Nachtwerk en een minister op bezoek

Hectische dagen, dat telt zeker voor de afgelopen drie dagen in Straatsburg. Zoveel mensen gesproken, zoveel rondgelopen,... dat een mens eigenlijk vandaag al niet meer weet waarover het allemaal ging. :)

Dank aan iedereen die hard aan het duimen geweest is zondag! Het is allemaal vrij goed gelukt. Zaterdagnacht nog zitten werken aan mijn presentatie...om die op zondagnamiddag - na een overleg met de organisatoren van dienst - nog helemaal om te draaien naar iets anders. Daarvoor zat ik overigens in een auditorium dat een paar uur niet gebruikt zou worden en zo leerde ik dat de Vlaamse geluids- en lichttechnici tijdens die lange pauzes filmpjes kijken (Wall-E in dit geval :)) en McDonalds eten. Maar terug naar de presentatie: uiteraard wat zenuwachtig om in de bomvolle zaal mijn 8 minuten durende speech te geven maar achteraf toch complimenten gekregen. Dus dat was wel fijn.
Het nachtwerk - ook op zondagavond om structuur te brengen in al die naamkaartjes die ik gekregen had (Wie was dat nu weer? Wat had die te vertellen? En wat moet ik die mens bezorgen?) - deed me terugdenken aan de studententijd. Als nachtmens vind ik het geen probleem om te stressen terwijl het buiten heel erg donker en stil is, het verschil is gewoon dat ik het nu op een hotelkamer doe en dat mijn cola'tje iets duurder is dan toen op mijn kot. :)

Maandagvoormiddag kregen we op de stand van VVSG ook nog bezoek van minister van Ontwikkelingssamenwerking Charles Michel. Heel erg tof gesprek mee gehad (kort natuurlijk maar toch), en in het Nederlands! Ik beklemtoon het maar even omdat ik gedurende het weekend meerdere keren gehoord heb - standaard gebruik ik Engels in een internationale context omdat mijn Frans nergens op trekt - dat ik als Vlaming blijkbaar weiger Frans te spreken. Dat is het dus NIET, ik voel me meer op mijn gemak in het Engels...maar dat is blijkbaar voldoende voor Franstaligen om in een kramp te schieten. :( De perceptie gaat wel heel erg de verkeerde kant uit als je daar over aangesproken wordt.

Foto's kunnen hier bekeken worden.

2 comments:

Anonymous said...

fotooooooooooooooooooo's

Christophe Ramont said...

Ja jong, gij ongeduldige... ;) Foto's zijn online!