Saturday, November 15, 2008

Live from EDD

Het kan misschien ongeloofwaardig klinken...maar deze morgen zat ik om 6u24 al op de trein richting Brussel. :) Om later dan de trein naar Straatsburg te kunnen nemen.

Treinreis verliep vlot en eenmaal in Straatsburg vonden we ook vrij snel ons hotel. Mijn collega Anne en ik gingen maar meteen door naar het centrum waar de European Development Days doorgaan dit weekend. 'Meteen door' mag je overigens lezen als 'met heel wat gesleur' want we hadden met twee personen al het materiaal voor onze stand mee (laptop, beamer, publicaties, hand-outs,...).

Het evenement is overigens geweldig schitterend: iedereen die van dichtbij en van veraf iets te maken heeft met ontwikkelingssamenwerking - en dan nog liefst in combinatie met lokale besturen - is hier aanwezig. Dat betekent dus interessante workshops maar vooral heel veel interessante gesprekken aan onze stand. Mijn stem begint er nu al onder te lijden - al kan het ook een beetje van de vemoeidheid zijn - en ik heb mijn stem morgen nog meer dan nodig.

Dan sta ik namelijk geprogrammeerd om een bijdrage te leveren in een workshop over Education Development. Hoop dat ik het er wat goed van af breng... Iedereen duimen dus vanaf 16u30 tot 18u00! En maandag komt minister Charles Michel langs op onze stand, ook al eens fijn. En ik moet nog heel wat stands bezoeken. Allez, drukke dagen... :)

No comments: