Tuesday, September 9, 2008

Verzopen

Gelukkig gaat mijn titel niet over het weer in Kreta, daar valt zeker niet over te klagen. :) Dertig graden en meer met het aangename gevolg dat ik vandaag helemaal verbrand ben en dus mooi een dagje uit de zon blijf. Verzopen mag in deze letterlijk genomen worden: als in zee verzuipen.

Dan doe je eens een dutje over de middag, gaat iemand van de groep zwemmen in de veel te onstuimige zee. Met een sterke stroming dan afdrijven en de 'lifeguards' die in actie mogen schieten. Allemaal heel hilarisch achteraf maar op het moment zelf toch even schrikken.
Voor de rest gaat het hier heel goed met mijn dames! Uiteraard, ze krijgen volop zon en dan klagen die lieverds niet. Het hotel is bijzonder fijn en Rethymno is een heel gezellig stadje met heel veel winkeltjes...snappen jullie waarom hier weinig te klagen valt? :)

De betere quotes wisselen hier elkaar af - gaande van "ik kruip niet meer op mijn knieen" tot de klassieker "we kunnen onze weg niet kwijtspelen want we wisten hem al niet om te beginnen" - en deze strandvakantie is echt zoals het hoort te zijn. Het meest spannende, buiten het zwemmen in de zee uiteraard, zijn de bosbranden die Kreta blijkbaar teisteren waardoor helikopters water net voor onze neus uit zee komen halen...

Geniet daar allen nog van de zonnestralen die blijkbaar ook Belgie bereiken, ik probeer alvast wat zon mee te smokkelen op het vliegtuig voor dit najaar!

1 comment:

Anonymous said...

Ik heb die foto's ies bekeken,
en zou het daar ook gerust wel een weekje kunneng ewoon worden...
en die zon meesmokkelen : doen-doen-doen !