Monday, September 22, 2008

Give it 2 me! YEAH!!

Na vrijdagavond op stap te gaan met Tineke - die ik eindelijk terugzag na onze trip door Bolivia - was ik helemaal klaar om dit weekend met Magteld en Wassana richting Parijs te trekken... Op het programma: de "Sticky and Sweet Tour" van Madonna!

Twee jaar geleden waren Magteld en ik al in Parijs voor de "Confessions Tour" en laat ons maar meteen met het statement beginnen: toen was het echt stukken beter. Het was ook omdat we toen zo onder de indruk waren van de show dat we dit jaar opnieuw 'ons Madge' een bezoekje brachten. Nu, slecht was het alleszins niet en zijn geld meer dan waard...de show was nog steeds geweldig en het blijft toch een unieke gebeurtenis.
Mijn idee is dat het Stade de France gewoon te groot is. :) Bercy is kleiner waardoor wij ook veel dichter bij het podium stonden. Nu zagen we iemand huppelen in de verte...het is precies niet hetzelfde. De intro was bij 'Confessions' stukken beter, de controverse een stuk pakkender, om nog maar over het zingen te zwijgen... :s

Gelukkig blijft er nog genoeg materiaal over om absoluut tevreden mee te zijn! De remix van "Like a prayer" was gewoonweg geniaal!! De stevige beat die er onder zat was dus niet van 2Unlimited zoals we eerst dachten :) maar komt van "Don't you want me"...desalniettemin schitterend, net als de andere klassiekers die in een nieuw kleedje zaten (Vogue! La Isla Bonita! Borderline!). Ook het controversiële filmpje waarin ze McCain vergelijkt met Hitler en Obama in het rijtje van 'groten der aarde' plaatst passeerde de revue. Het hoogtepunt voor mij was echter "You must love me" uit Evita...vind dat op zich al een geweldig nummer, en live was het echt fenomenaal (daarbij in rekening brengend dat het contrast van de sobere act met de voor de rest flitsende show natuurlijk voor veel telt).

Terwijl we toch in Parijs waren - en bleven overnachten - ook nog een bezoekje gebracht aan de Eiffeltoren in zijn/haar (?) Europees kleedje. De volgende dag uiteraard gaan shoppen op de Champs-Elysées en vervolgens weer huiswaarts. Schitterende uitstap!! Voor wie meer foto's wil zien: klik hier.

1 comment:

Maïté aka Maya said...

Jaja, zal ik wel heen en weer springen op de laatste reggaetondeuntjes... ay checke!!