Friday, November 5, 2010

Reborn Christian

Opnieuw is paniek niet nodig, ik heb het geloof hier (nog?) niet gevonden. Maar na een lange dag onderweg, in het stof, en na een verkwikkende douche voelt een mens zich al snel 'reborn'. Bovendien is 'Christophe' niet zo evident en wordt het al snel 'Christian'.

De 360 km van Gonder naar Aksum - het meest noordelijke punt in onze trip door Ethiopie, we zitten hier maar enkele tientallen kilometers (dat is niet veel in dit land!) verwijderd van Eritrea - verliepen niet zo vlot als voorgaande kilometers. Als je weet dat het door berggebied is en dat slechts de laatste 50 km voorzien is van asfalt (en ik heb wel wat te zeggen over Chinezen in Afrika maar ze leggen hier wel wegen! :))...'bumpy ride'! En een hele dag onderweg! Pluim voor onze chauffeur overigens...ook al reed ie op een bepaald moment een beetje te snel door een put waardoor we met twee van de achterbank bijna bij de rugzakken logeerden.
Maar zoals steeds: we hebben het overleefd! Ook al had ik een "laten we eens cynisch over Afrika zijn"-dag, wat tot verbazing aanleiding gaf bij mijn reisgenote (can I blame her? :)). Ook veel stof voor discussie met andere woorden, al zegt de titel van mijn blog iets anders. ;)

Morgen bezoek aan Aksum...als het even sterk is als Gonder dan hou ik me nu al vast aan de takken van de bomen.

No comments: