Wednesday, November 3, 2010

Een godsvruchtig 2003

Rustige dag in Bahir Dar vandaag...voormiddag de Blue Nile Falls gaan bewonderen, namiddag het bootje op om enkele kloosters te bezichtigen. Relax, en toch doodmoe :) maar we hebben straks tijd op terras om rustig onderuit te zakken en de sterrenhemel te bekijken.

Over die kloosters: volgens onze gezellige babbel in Addis moeten we toch een beetje opletten als we op het einde van onze rit in Lalibela terechtkomen. Niet-gelovige zielen komen bekeerd terug! Bij deze dus een waarschuwing aan vrienden en familie :) al moet er nog niet te veel gevreesd worden, de kloosters van vandaag hebben nog geen godsvruchtig vuur in mij aangewakkerd. Maar wie weet...Lalibela... ;)

Ander item uit de titel: die Ethiopiers slagen er dus in om een volledig ander tijdsschema te gebruiken. Wat een beetje voor verwarring zorgt :) want we zitten hier nog in het jaar 2003, en als ik het nu juist onthouden heb dan is het vandaag 24 februari. Ook de uren liggen wat anders, en daar weet ik al helemaal niet of het nu 6 uur meer of minder is dan het 'Westerse' uur dat hier gebruikt wordt (en dan heb ik het dus niet over het tijdsverschil met Belgie, waar ik helemaal niet meer wijs uit geraak door het winteruur!). Vreemde gasten!

No comments: