Wednesday, March 24, 2010

Qwerty in mini-land

Het hoeft natuurlijk niet te verbazen: in de stad die met een Q begint, begint ook het toetsenbord met een Q. :) Altijd verwarrend voor Europeanen, maar ik moet ook toegeven dat het grootste deel van de wereld het toetsenbord met de Q laat beginnen (dus, wie is er dan vreemd)...

Goed toegekomen in Quito en best een goede vlucht gehad. Voornamelijk geslapen zodat ik goed uitgerust in Ecuador kon verschijnen. Alwaar Kimja mij al stond op te wachten in de luchthaven...en hoera, al mijn bagage was present! De avond zelf nog een hapje gaan eten en daarna het bed in. Dag 1 in de stad: weer wat geslapen - die hoogteziekte had me toch iets meer te pakken dan in Bolivië twee jaar geleden - in de namiddag wat rustig rondgelopen.

Eerste indruk van de stad: druk (maar had niets anders verwacht) maar niet vervelend, eerder gezellig druk. De stad voelt ook vrij Westers aan. Heel uitgestrekt ook! Ben er nog niet eens toe gekomen om de nieuwe en oude stad grondig te verkennen - in de nieuwe was ik gisteren voor een tijdje, de oude stad heb ik zelfs helemaal nog niet gezien. Veel tijd heb ik vandaag niet meer om alles te bezoeken want het is de planning om deze nacht met de bus richting Cuenca te trekken - het aantal uren op de bus verschilt van bron tot bron maar het moet ergens tussen de 9u en de 16u zijn :) - om dan morgen een dagje in Cuenca rond te lopen en tegen de avond richting Riobamba te trekken. Als alles goed verloopt - en ik vandaag een ticket kan bemachtigen - moet ik zaterdagnamiddag met de bus en de trein terug in Quito geraken: net op tijd om Maité te verwelkomen! Hopelijk kan die ook wat slapen op het vliegtuig want bij aankomst in de avond staat haar hier een feestje ten huize Kimja te wachten...het is maar te hopen dat dat lukt in combinatie met hoogteziekte en vlucht in de benen. :p

De planning staat onder voorbehoud want niet-Spaanstalig zijn in een land waar iedereen Spaans spreekt: het is geen evidentie. Alhoewel je ook heel veel met handen en voeten kan uitleggen en die schattige Ecuadorianen lachen dan eens goed maar doen toch ook hun best om het te begrijpen. Ecuadorianen zijn overigens schattig want allemaal mini! Nu ben ik zelf niet van de grootste maar ik moet hier nog de persoon tegen het lijf lopen die groter is dan mij...wat een lieve dotterkes allemaal. :) Allemaal mini-mensjes, in wat voor hen betreft een mini-land (klein complex omdat ze zich vergelijken met al die andere grote landen hier op het continent - ze zouden zich beter eens vergelijken met ons :))...

Tot zover de eerste indrukken. Het is hier nu 9u00 's morgens - in België dus 15u00 in de namiddag - en ik trek de stad in. Hopelijk gauw meer nieuws uit Cuenca, Riobamba en de aankomst van Maité!
Ondertussen merk ik ook dat de fotowedstrijd in alle hevigheid losgebarsten is met Christof die stevig de leiding neemt (hebben alle VVSG-medewerkers gestemd misschien?)...maar het is nog 22 dagen, nog een lange periode om die leiderspositie te behouden. ;) We zullen zien!

2 comments:

tineke said...

uren zal afhangen van wie rijdt en langs welke dorpen ze allemaal stoppen. de langstdurende nemen, da's couleur locale. LOL!

Unknown said...

Onderschat me maar, christophke! Als er een feestje op het programma staat ben ik altijd mee - gevlogen of niet. Trouwens, kan het goed gebruiken - ben hier al 3 weken non-stop (jaja, inclusief weekends!) aan het werken om jullie te kunnen verwennen met mijn gezelschap... LOL

Dikke zoen en tot zaterdag!