Monday, August 6, 2007

Leterme premier?

Vandaag voor het eerst gelezen wat ik veertien dagen geleden al aanvoelde: zal Leterme wel premier worden? Vraag me niet waarom, maar ik kreeg een tijd geleden de indruk dat de coalitiepartners het spel hard spelen enkel en alleen om een compromisfiguur te aanvaarden.

Vandaag in een opiniestuk werd het voor het eerst genoemd: het Scenario Dat Niet Genoemd Mag Worden. Toegegeven, hij is niet geschikt om dit land te leiden. En dan heb ik het niet alleen over het voorval met de Marseillaise... De haat in Franstalig België is naar mijn vermoeden iets te groot om premier te kunnen zijn voor alle inwoners. Maar dat is maar mijn mening uiteraard...

Probleem: wie moet de regering dan wel aanvoeren? Kan CD&V/N-VA zo'n gezichtsverlies wel lijden? Hm, die regeringsvorming blijft wel interessant... Zolang de sossen maar niet mee in de zinkende boot stappen.

No comments: