Monday, January 22, 2007

Botswana

Sinds vandaag is het echt helemaal officieel: ik mag in maart mijn eerste missie doen. Voor mijn werk bij het Team Internationaal is het namelijk bijzonder leerrijk en nuttig om soms mee te gaan met steden en gemeenten die hun partner in het Zuiden bezoeken. In maart gaat Genk naar hun partner in Botswana: Francistown. En deze keer mag ik mee!

Het werk dat ik daar zal verrichten zal ondersteunend zijn voor de Noord-Zuiddienst van de stad Genk, bijkomend wordt van mij gevraagd een externe evaluatie te doen van de stedenband tussen Genk en Francistown. Een externe wat?! Ik heb nog wat blokwerk voor de boeg...

Ik kijk er alvast naar uit. Ook al weet ik van werkbezoeken binnen Europa dat je op zo'n missies eigenlijk niet meer ziet dan de binnenkant van een vergaderzaal. :s De agenda's zijn bovendien zo overladen vol dat er ook al niet veel geslapen wordt. Het wordt dus pijnlijk...en leerrijk!

Het enige waar ik dit moment tegen op zie is de autorit (!) van Gaborone (waar we landen) naar Francistown (waar we moeten zijn). Zoals op het kaartje te zien is, is dat een vrij grote afstand...

1 comment:

Anonymous said...

Hey Christophe! Net je website aan't ontdekken, en ik zie dat je naar Botswana gaat? Wel, ben ferm jaloers, want ik mis dat land. Als je tips wil, laat maar weten (heb daar tenslotte 3 jaar gegidsd, laatste keer was 1.5 jaar terug). De rit naar FRancistown is id vrij lang, maar valt wel mee; goeie weg. Wel links houden!En niet veel te zin onderweg. Maar vanaf daar wordt het alleen beter, je moet zeker paar zaken bezoeken. Misschien kun je mij inschakelen?
ciao, Edwin