Thursday, January 25, 2007

Alle lichten uit!

Er is altijd tijd en ruimte voor een oproep, zeker als het voor de goede zaak is. Ook zo onder de indruk van "An Inconvenient Truth"? De film van Al Gore deed al heel wat stof opwaaien en was goed, ook in België, voor heel wat media-aandacht. En maar goed ook, het klimaat is belangrijk. Plots zie je mensen toch milieubewuster worden. Vandaar volgende oproep:

Op 1 februari doen we alle lichten uit tussen 19u55 en 20u00!

Die dag vindt de grootste mobilisatie van burgers tegen klimaatsverandering plaats. Een Franse groepering van milieuverenigingen, l'Alliance pour la planète, vraagt iedereen de lichten te doven van 19u55 tot 20u00. Gun de aarde vijf minuten rust! Uiteraard gaan die vijf minuten het verschil niet maken, het is voornamelijk om aandacht te vragen voor het klimaat. En waarom die dag? Die dag komt het nieuwe rapport van de klimatologische experten van de VN uit. Bon, altijd een goed moment dus om de druk wat te verhogen...

Bij mij gaan alle lichten uit...samen met alles wat op elektriciteit werkt. Eens vijf minuten in het donker zitten kan geen kwaad zeker?

4 comments:

Unknown said...

Hier ben ik met een comment (beloofd ik weet het). Gisterenavond een poging gedaan, maar toen wilder blogger niet mee.
En aangezien ik hier opmerk dat jouw berichtje hetzelfde onderwerp heeft als wat ik net wou posten, ga ik mss wel een beetje "stelen" voor het goede doel.

Anonymous said...

5 minuten zonder licht zal nog wel mee vallen, maar 5 minuten zonder computer? ik zal dan 5 minuten op mijn batterij werken ;-)

tot morgen zeker?

Anonymous said...

Alleszins tot morgen!

En op de batterij werken mag ook niet. PC-verslaafde! ;)

Miss Fabulous said...

hoe? wat moeten we dan 5 minuten doen? Trouwens, het is hier een uur verschil met Belgie, moet ik dan meedoen op het Belgische uur of mijn uur? :)