Saturday, April 3, 2010

Processie

Nu ben ik niet de meest gelovige katholiek die er rondloopt...om eigenlijk niet het tegenovergestelde te beweren...maar als in alle literatuur staat dat je op Goede Vrijdag absoluut de processie in Quito moet zien, dan wil ik daarvoor nog wel uit mijn bed komen. :)

Donderdag na wat rusten eigenlijk eerst wat gaan shoppen en terrasje gedaan, en 's avonds een beetje uitgeteld ten huize Kimja liedjes gezongen...daar zijn verschrikkelijke filmpjes van maar die zullen jammer genoeg nooit gepubliceerd worden (er is langs verschillende kanten genoeg chantagemateriaal om dat te voorkomen :)).

Maar dus goed uitgerust op vrijdag om richting processie te vertrekken die om 12u00 van start ging en die een uur lang doorging. Mannen en vrouwen in paarse gewaden - en vergeef het mij maar de KKK deed het hen al voor - die boetedoening af te leggen hebben. Soms lopen die gewoon mee in de stoet, maar er zaten ook enkele extreme gevallen tussen: sleuren met het kruis, prikkeldraad rond het lichaam,... Degene met kruis werden overigens later op de dag naar het schijnt nog echt gekruisigd - zoals waarschijnlijk ook weer in het journaal te zien was vanuit de Filipijnen. We hebben ons die gruwel bespaard en zijn rustig op een terrasje gaan zitten om de rest van de namiddag in rust door te brengen.
Net op tijd weer huiswaarts want een immense hagelbui overviel Quito in de late namiddag, met hagelstenen en al! Precies België :)

De avond werd opgevuld met een verjaardagsfeestje van een collega van Kimja...ook daar is bijzonder veel compromitterend materiaal van te vinden maar ook dat zal veilig op de harde schijf van de drie reizigers blijven...hoop ik. :)
Vandaag nog even tijd voor de laatste aankopen en bezienswaardigheden en morgen is de vakantie van Maité al achter de rug, een dag later volg ik richting Honduras.

Iedereen alvast een zalig Pasen gewenst!

5 comments:

tineke said...

ikke wille die foto's zien :D (wat moet ik daarvoor doen?)

Kimja said...

lol, er zijn zelfs filmpjes! Christophe Shakira aan het zingen, Christophe en tequila combinatie,... You name it, we've got it!
Tineke, mail me persoonlijk en ik kan wel voor iets zorgen ;-) (voor een souvenierke uit Kenya). Vraag vooral naar het filmpje van de botten en het water.

Maïté aka Maya said...

Kimja, gij zijt veel te makkelijk om te kopen - hoelang ben je al terug in Latijns-Amerika? Maar Tineke, ik heb de back-ups ;)

tineke said...

och, als t dat maar is. DEAL!

Kimja said...

hehe, vooral naar het filmpje van Shakira vragen Tineke! :p