Wednesday, April 21, 2010

Eyjafjallajökull

"Wat gaat de wolk doen?", het gespreksonderwerp van de afgelopen week. En niet op z'n minst vorige week donderdag toen ik in Madrid stond. Luttele minuten nadat ik hardop aan het dromen was geweest van frietjes merkte ik in de nieuwsberichten het fenomeen van de wolk...

Wat betekende dat ik rond 13u00 al kon zeggen dat mijn vlucht van die avond richting Brussel helaas niet mogelijk ging zijn (Belgocontrol had net alles afgesloten). Maar daar moet je de mensen van Iberia eens van proberen overtuigen als op hun scherm staat dat alles nog doorgaat zoals gepland. Gevolg: ik mocht nog twee uur in transit blijven wachten terwijl buiten de transitmuren iedereen al volop alternatieve vluchten begon te zoeken.

Uiteindelijk mocht ik om 15u00 toch gaan en drie uur aanschuiven bij twee verschillende desks later had ik mijn ticket te pakken. Weliswaar richting Orly, de dichtsbijzijnde luchthaven op dat moment. Gelukkig waren daar de mama en de papa om mij op te pikken...al duurde dat net iets langer dan oorspronkelijk gepland. :) Maar eind goed al goed, midden in de nacht was ik dan toch thuis en kon mijn recuperatieweekend van start gaan... :)

Ondertussen al terug aan het werk. Dit weekend niet de tijd gevonden om orde in de chaos van de foto's te krijgen en dat zal ook niet voor meteen zijn...nog eventjes geduld dus!

No comments: