Friday, May 29, 2009

Europese dag van de buren

De laatste dinsdag van de maand mei: dat is traditioneel - blijkbaar - de Europese dag van de buren. Het betekent niet meer dat op die dag buren elkaar uitnodigen voor een hapje en een drankje, gewoon om elkaar wat beter te leren kennen.

Het stond hier al aangekondigd als onderdeel van mijn integratie in Gent ;) en ik moet zeggen dat het wonderwel gelukt is om mij te integreren. De opkomst was niet overdreven groot, maar het was wel heel gezellig. Blijkt overigens dat het gebouw vol zit met dokters en verpleegkundigen (kan niet anders met het UZ Gent en Maria Middelares in de buurt)!
Ook grappig: toch drie uitgeweken Eeklonaars! Taking over... :)

Uiteraard werden de nodige afspraken gemaakt om deze zomer dit fijn evenement te herhalen. Emailadressen werden uitgewisseld, een facebookgroep werd in het leven geroepen. Misschien wordt het wel een BBQ, maar waarschijnlijk gaan we voor de pastasaladedag. Het woord op zich was de avond zelf al goed voor de nodige hilariteit.

Een hele avond buiten terwijl het eigenlijk niet zo heel warm was? Ik betaal de afgelopen twee dagen een zware prijs met een heel zware verkoudheid. En dat terwijl ik op het punt sta te vertrekken richting Dardennen, ook al traditioneel tijdens het Pinksterweekend... Ik ben er dus een weekendje tussenuit!

No comments: