Sunday, May 24, 2009

Hypocriete X

Belofte maakt schuld, dus kruip ik vandaag iets vroeger uit de zon en achter/voor/op (?) de pc om enkele blogstukjes te schrijven. Kwestie van toch iets productiefs gedaan te hebben in die week congé ;) al heb ik nu ook niet echt stilgezeten (hopelijk valt dat nog allemaal te lezen hier, als ik het uitgeschreven krijg). Toch blijf ik er bij, wie mijn facebookprofiel een beetje volgt zal hier weinig nieuw materiaal terugvinden...

Of het zou over de films moeten gaan die ik gezien heb de afgelopen weken. Met Tineke, de vaste cinemadate, 2x de mogelijkheid gevonden om een filmpje mee te pikken. Eerste in de rij was Duplicity, de nieuwst met Julia Roberts en Clive Owen. Nu zie ik al graag eens een filmpje met ons Julia maar deze was niet al te denderend. Precies of ze moeite heeft om de romantische komedie achterwege te laten en dan maar voor een film gekozen heeft die zo ergens tussenin moet hangen. Wel een leuk verhaaltje - met een leuk einde vooral - en je moet er de gedachten bij houden, maar om in de cinema te zien? Goed voor een vrijdagavond languit in de zetel...lijkt me een veel beter idee.

Neen, geef mij dan maar X-Men Origins: Wolverine! De X-Menfilms zijn ondertussen bekend en de strijd tussen goed en kwaad ondertussen wel duidelijk, dus wordt er even teruggegaan in de tijd. Eerste (?) in de rij is de ontstaansgeschiedenis van één van de hoofdfiguren in de films: Wolverine, meesterlijk vertolkt door "the sexies man alive" Hugh Jackman. 'Eerste' staat met een vraagteken want eigenlijk zijn er geen plannen om hetzelfde te doen met andere bekende X-Men, maar vanwege het succes van deze film waren al anderen aan het vissen naar hun 'ontstaansgeschiedenis' (Halle Berry ziet het wel zitten om de oorsprong van Storm uit de doeken te doen).
Bref, de film is wat je er van verwacht: flitsend, vol actie en tegelijk ook nog eens met een sterk verhaal dat geloofwaardig verkocht wordt. Hele leuke bijrollen van Taylor Kitsch als Gambit en Ryan Reynolds als Wade Wilson. Maar fout fout fout: blijkbaar vond men niet de argumentatie (of het geld) om Patrick Stewart in de film te krijgen. In de voorgaande X-Menfilms speelt hij professor Charles Xavier en op het einde van deze film komt hij de jonge mutanten ter hulp...alleen hebben ze daarvoor een soort van 'computerbeeld' voor in het leven geroepen die echt nergens op lijkt (budget zal al op geweest zijn) en het is echt zo fout om de film op die manier te eindigen. Kan de pret niet drukken alleszins! Zien die handel!

No comments: