Wednesday, August 6, 2008

Lost in Atlanta - dagje Miami

Surrealistisch...dat is het woord dat vandaag zeker van toepassing is. Het is nu kwart na twaalf en ik ben in - allemaal drie keer raden! - Miami... :(

Nochtans begon de dag goed: ik had een vlucht naar Atlanta waar ik op kon - op zich vind ik dat tegenwoordig al verbazingwekkend - en ik miste mijn vlucht niet naar Miami. Dat laatste was overigens moeilijker dan het lijkt want Atlanta blijkt dus een zeer complexe luchthaven te zijn, zelfs voor iemand met een vrij goede orientatie als ik. Dus moest ik twee keer door de 'security' wat in de VS altijd veel tijd kost... Maar goed, dat lukte dus nog mooi op tijd!
Had ik overigens al vermeld dat de vlucht Chicago-Atlanta 'first class' was? Fijn om eens mee te maken maar als ik mag kiezen dan had ik liever al in La Paz gezeten maar bon...

Deze avond was dan goed voor een portie nagelbijten - al bleef ik eigenlijk wel vrij rustig - en spanning. Ik stond op de 'standby' list wat betekent dat ik dus nog niet zeker was van mijn plaats. Mijn naam stond ook als eerste op de lijst, samen met tien anderen (waarom ik eerste stond? Wegens 'travel disruptions', een ander woord voor 'al veel te lang onderweg dienen duts dus steek hem snel op een vliegtuig'). Eerste mededeling van het personeel dat de afhandeling deed van deze vlucht: "we zitten met een overboeking dus als er vrijwilligers zijn om hier te blijven, die krijgen een mooie compensatie". *zucht* Dus ik naar die desk met de vraag of het nog uitmaakt dat ik daar zit want als ze al met een overboeking zitten...moest dus wachten want "moeilijk te zeggen hoe het verder allemaal verloopt". Vliegtuig nog met een half uur vertraging, iedereen stapt op...er zijn twee plaatsen vrij! Dat is als twee mensen die van een andere vlucht moeten komen er niet op tijd geraken. Jullie kunnen het al raden...ikzelf met de tweede op de 'standby list' staan IN het vliegtuig, klaar om naar die twee laatste plaatsen te gaan - om 11u38 en het vliegtuig moet vertrekken om 11u40 - als die andere twee mensen nog komen aangestormd... Die heel blij, en ik met het vooruitzicht van nog een dag later in La Paz aan te komen...

Zit nu op hotel, wel fijn, kan me dus eindelijk eens douchen :) en morgen zal ik dan eens naar Miami trekken? Mijn vlucht vertrekt pas om 11u10 's avonds dus heel veel tijd om hier iets leuks te doen. Deze keer ben ik zeker van mijn plaats (haha)...maar als ze morgen om vrijwilligers vragen wegens een overboeking... (grapje Tineke, als ze er mij morgen niet op laten blokkeer ik daar de boel!)

@ Tineke : hopelijk lees je dit nog voor je vertrekt naar de luchthaven op woensdagmorgen want ik zal er dus opnieuw niet zijn :( Donderdagmorgen ben ik er dan eindelijk! Twee dagen later dan gepland, met een tussenstop meer dan voorzien maar vooral met een valies vol frustraties over American Airlines!
@ Magteld : natuurlijk niets bijgehouden van bonnekes maar doe ik vanaf nu zeker wel, dat ik een klachtenbrief ging schrijven en compensatie ging vragen dat had ik wel al beslist. :)

7 comments:

Dann said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Unknown said...

Opletten he, bijhouden werkt meestal alleen als je niks hebt aangenomen (genre enkele tientallen dollars ter compensatie van bagageverlies etc ...), want het accepteren van die dingen betekent meestal automatisch (ze laten je dat tekenen) dat je afziet van claims tegen hen ...

Anonymous said...

Ik volg verder in spanning... Hopelijk ben je er nu snel! Ik zal voor de terugvlucht maar goed je blog in het oog houden zeker??

Anonymous said...

wat maak jij nu toch allemaal mee... dat kan nu toch alleen ons stofje overkomen, wel grappig en spannend! ik lees en volg je avonturen mee.

Ilse said...

Amai, Christopheke, het is me wat... nog erger dan de terugkomst van Pat en mij uit Costa Rica (remember 8 u wachten in Madrid en van 't kastje naar de muur gestuurd worden tot ik in een Spaanse colère schoot :-)) En dat terwijl jij al zo moe was. Ik las je mail van 17/7 waarin je de preek van de dokter aanhaalde. Anne stelde me wat gerust dat je je de laatste werkweek toch wat beter voelde. Probeer ondanks de zware reisplanning toch je lichaam te volgen hé. Begin ik ook al te preken ??!!... je weet dat ik het vooral zeg uit "eigen ervaring" (spijtig genoeg). En nu vooral : een behouden vlucht naar La Paz!!!!Geniet volop van het prachtige Bolivië en doe ze daar in Sucre de groeten hé Ciao Ilse

Anonymous said...

Ik had het op tijd gelezen (kind of). Morgen op post. En ook ik blokkeer boel als er nog iets foutloopt :-D.

Christophe Ramont said...

Haha, wat een reacties allemaal! Al begrijp ik het volkomen dat jullie vol spanning volgen :)

Evelien zou natuurlijk wel eens gelijk kunnen hebben, neemt niet weg dat het schrijven van de ellenlange klachtenbrief mij ook al veel plezier zal bezorgen.

@Magteld en collega's: hou de blog inderdaad maar in de gaten voor terugvlucht :) Al moet ik daarbij gelukkig niet doorheen de VS, enkel een tussenstop in Miami en dan rechtstreeks naar Londen, dus het zou allemaal moeten meevallen. :)

@de twee Ilses: thnx for the support! Gezondheid overigens picobello hoor, zeker na vandaag (had me dat gevraagd na mijn nachtje in de luchthaven van Chicago...)

@Tineke: kind of? Sorry lieverd...maar morgen ben ik er zeker. :)