Tuesday, August 5, 2008

Chaos in Chicago

"We're glad you're here": dat is de slogan van de stad Chicago. Het marketingteam van de stad zal het zeker met me eens zijn dat ik die slogan even niet zo geweldig goed vind. :)

Nog steeds in de luchthaven met andere woorden. Net na mijn bericht gisteren hier op de blog werd de terminal waar ik in zat volledig ontruimd wegens storm. En dus nog enkele vluchten geschrapt wat voor een immense toeloop zorgde op het verdiep hieronder, de aankomsthal. En een enorme toeloop op de hotels... Er is hier zo'n infopaal vanwaar je kan bellen naar hotels en die stond dus vol. Al snel werd duidelijk dat alles vol zat of onbetaalbaar was en toen mijn buur aan die infodesk een gat in de lucht sprong omdat hij iets gevonden had op twintig km voor 'maar' 200 dollar wist ik dat ik beter de strijd kon opgeven. Dus maar snel een slaapplaats gezocht in het luchthavengebouw dat overigens een koelkast is in vergelijking met buiten...

Slapen lukte nog net - tussen de interessante boodschappen door zoals het gegeven dat Chicago kandidaat is voor de Olympische Spelen van 2016 - maar echt gemakkelijk was het toch niet. Nu ontbijt binnen en maar duimen dat ik via Atlanta in Miami geraak vandaag. Vandaar zien we dan wel weer!

Wat ik me wel nog afvraag: waar zou mijn bagage ondertussen zitten? :)

4 comments:

Anonymous said...

goed dat de dynische moraal er nog altijd is, dat is al opluchting
zoals gezegd, elke morgen sta ik daar tot jij er ook bent

Anonymous said...

Amai Christophe, je zou bijna wensen dat je in de Paviljoenstraat zat zeker?! ;-)
We duimen dat je ondertussen toch bijna naar warmer oorden kan, want van airco kennen ze daar idd alles.
Keep up the good spirit ttz de vakantiestemming.
Anne

Christophe Ramont said...

Collega's,
we gaan niet overdrijven. ;) Liever in de Paviljoenstraat dan in de luchthaven van Chicago? Verschil is dat ik hier wel weggeraak!! :))
Werk ze daar nog!

Anonymous said...

Wat een chaos, ik zou al helemaal gek geworden zijn. Nog even een kleine noot aan de praktische kant, hou goed alle ticketjes bij van alles wat je koopt om te eten en te drinken, schoonheidsproducten en hotelovernachtingen. Dan melken we AA nog eens uit als je terug bent. Ah ja, en alle ticketslips ook. Soigneer je daar en let op voor de struikrovers!!