Monday, August 4, 2008

Bagage al kwijt

Mijn tweede grootste vrees - het verliezen van mijn bagage - is al iets vroeger uitgekomen dan gedacht. Algemeen verwachtte ik mijn rugzak niet terug te zien in La Paz vanwege de zeer korte overstaptijd in Miami. De reputatie van de luchthaven van Miami kennende - en vraag maar eens na bij Familie De Schepper :) - zag ik het al gebeuren dat mijn kleren daar een beetje langer zouden verblijven dan gewenst. Blijkt nu dat mijn bagage al vermist is in Chicago! Vervelend...maar op dit moment kan ik er blijkbaar niets aan doen, ik moet een klacht neerleggen in La Paz en hopen dat mijn bagage snel daar raakt (eerste berichten wisten mij al te melden dat het wel eens vier dagen zou kunnen duren...te lang natuurlijk want woensdagavond vertrekken Tineke en ik al naar Cochabamba).

Mijn grootste vrees - Tineke morgen niet terugzien op de luchthaven - is ook nog een sterke kanshebber...alle vluchten naar Miami hebben hier in Chicago een ongelooflijke vertraging. Gerekend dat ik dus maar een uur heb om over te stappen naar mijn vliegtuig richting La Paz wordt dat ook nog een heel spannende affaire... :( Oh ja, de vlucht van Brussel naar Chicago had ook al meer dan een uur vertraging waardoor de geplande uitstap richting centrum Chicago ook geen optie was... :(

Ik troost me ondertussen met een koffie van Starbucks en met de gedachte dat Sabine en Christof goed op huwelijksreis vertrokken zijn. Deze morgen vertrokken we samen richting de luchthaven en daar heb ik ze dan nog kunnen uitzwaaien. Ja, ik ben een supergetuige, ik begeleid ze zelfs op de huwelijksreis. :)
Voor de rest ben ik echt in vakantie en laat ik alle troubles niet aan mijn hart komen...bovendien valt er toch allemaal niet veel aan te doen. :)

Tineke, als je me morgen niet ziet in La Paz dan zit ik waarschijnlijk nog vast in Miami! To be continued... :)

Update: ja hoor, zit voor de nacht vast in Chicago... Eerst zag ik mijn vlucht van zes uur geschrapt, dus mijn verbinding in Miami was helemaal verloren. Na een uur aanschuiven te horen gekregen dat ik deze avond niet meer weg geraak uit Chicago...ik zit nu op een vlucht morgenvoormiddag naar...Atlanta! En van Atlanta dan naar Miami...en hopelijk morgenavond dan de vlucht naar La Paz. Voor die laatste vlucht sta ik op de standby-list, dus zelfs dat is nog niet zeker. Tineke, ik ben dus ten vroegste op zes augustus in La Paz, misschien zelfs maar de zevende augustus. Wel telkens dezelfde uren als ik opgegeven had (is dagelijkse vlucht).
Straks is mijn bagage sneller in Bolivia dan ikzelf. :)

Nu vlug nog een slaapplaats zoeken want niet veel zin om de nacht in de luchthaven door te brengen!

1 comment:

Tineke said...

geen paniek, ik zal elke dag op post zijn tot je uit die arrival hal komt!!!!