Monday, April 21, 2008

Trefdag VVSG

Vorige week donderdag, 17 april 2008, was eindelijk de dag aangebroken waar we met VVSG maanden aan gewerkt hadden: de Trefdag. Het heeft bloed, zweet en tranen gekost maar uiteindelijk werd het - net als twee jaar geleden in 2006 - een weergaloos succes.

Cijfers heb ik op dit moment niet maar zeker is dat bijna 4.000 personen betrokken bij de lokale besturen in Vlaanderen (schepenen, gemeenteraadsleden, ambtenaren,...) aanwezig waren in het ICC in Gent. Vierduizend man/vrouw die ook allemaal een 'Trefdagzak' mee naar huis kregen...en die moesten natuurlijk ook allemaal gevuld worden. Dat gebeurde door de VVSG-medewerkers zelf (niet alleen dat overigens): woensdag werd meer dan een halve dag in beslag genomen door het vullen van de zakken. Zakkenvullers!

Leuke sfeer onder de collega's, dat was zeker. Voor velen was het ook de eerste editie...voor mij was het al de tweede keer. Bij mijn eerste editie had ik een 'Trefwinkel' te modereren...dan nog over personeelsmanagement! Vond dat toen heel fijn om te doen. Deze keer was dat niet het geval maar had ik wel vier thematafels en een werkbezoek op het programma. Druk, druk, druk dus...en op zo'n dag loop je dan ook heel wat kilometers af. Pijnlijke voeten waren het resultaat, samen met een volledige drie dagen slaap ná de Trefdag...

Maar goed, het is dus voorbij en het is allemaal goed verlopen. Maar nu terugkeren naar het werk is een kleine hel...tot vóór donderdag was het algemeen geldend excuus "dat gaat nu niet, dat is iets voor ná de Trefdag". Shit, die is nu gepasseerd dus moeten we dringend al de rest weer beginnen opnemen...wordt dus effe stomen deze en volgende week...
Leuk ook: de groepsfoto van het Team Internationaal. De mogelijkheid bestond om 'met jouw openbaar bestuur' op de foto te gaan, wij maakten van die kans gebruik om het team vast te leggen op de gevoelige plaat. Bovenaan: Bart en ik. Onderaan: Betty, Anne en Ilse.

No comments: