Sunday, April 13, 2008

Het "Plan Bolivië"

Buiten twee keer naar de film en verkouden zijn gebeurde de afgelopen week nog een belangrijke beslissing: mijn vakantieplannen deze zomer. De beslissing is gevallen: in augustus reis ik naar Bolivië (!) om daar samen met Tineke - die van Peru afzakt en richting Argentinië trekt - het land door te trekken. Wow!

Ik doop het meteen het "Plan Bolivië"... Veel concreet is er nog niet. Vliegtuigticket is wel al gekocht: vertrek op 04/08 om op 05/08 in de vroege ochtend te landen in La Paz, terugkeer op 23/08. Net genoeg tijd om Cochabamba, Santa Cruz, Sucre en Potosi te zien! Zelf kijk ik ongelooflijk uit naar het bezoek aan La Higuera, de plek waar 'Che' Guevara om het leven kwam. Bon, het gaat natuurlijk een teleurstelling zijn omdat daar niets meer van te zien valt...maar toch weet ik dat ik het een ongelooflijk moment ga vinden om daar gewoon te zijn...

Voor de rest ga ik mij nog heel goed moeten informeren over Bolivië alvorens te vertrekken, want op dit moment weet ik bijzonder weinig. En voor de rest leg ik mijn lot in de handen van Tineke. ;)

5 comments:

Anonymous said...

hey hey, geen zorgen voor Bolivia, ik heb de Trotter al bij me en zal genoeg hobby tijd hebben om te lezen. Laat je maar gewoon es verrassen... :-)

Anonymous said...

Na een spetterende trefdag zal Bolivië wel prachtig zijn om naar uit te kijken!!! Alvast veel plezier en nu reeds ben ik ongelooflijk jaloers: de zoutvlaktes, titicaca,...
Geniet er maar van en vergeet geen wedstrijd te organiseren! ;)

Vandaag op het lumineuze idee gekomen dat ik morgen mijn Zuludoek zal ophangen in mijn bureau. Het zal mijn prachtige gele muren wat opfleuren en het Zuiden weer wat dichter brengen. Ik kom er toch nooit toe mijn kalender maandelijks te verdraaien.

Titicaca staat al jaren op mijn bureaublad met 2 bolivianos.
De VVSG-hero is hier dus ook indirect aanwezig...

ka

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

Het stond bovenaan in onze "most wanted destinations" maar we zijn uiteindelijk voor plan B gegaan deze zomer, niet voor plan Bolivia.
Kan je een pakje meesmokkelen tot in Santa Cruz? ;-)

Christophe Ramont said...

Tineke: vrees dat 'mij laten verrassen' niet de geruststelling was waar mijn ma naar op zoek was ;)

Ka: de VVSG-hero?! Woehahahaha! Maar inderdaad ongelooflijk om naar uit te kijken...zal mooie foto's nemen zodat iedereen beetje kan meegenieten achteraf. :)

Moon: Plan B?! :( Join me in August! ;) Pakjes meesmokkelen, lijkt me geen goed plan :))