Monday, April 21, 2008

Long live de roze ridder!

"Buiten de zone" was een megafantastisch programma waar mensen van mijn leeftijdscategorie nog steeds lyrisch over spreken. Ook al is het 10/15/... jaar (??? kan iemand mij zeggen hoe lang dit geleden is?) geleden dat dit op tv verscheen, de quotes blijven legendarisch... Blijkt overigens ook aan het aantal fans dat zich al inschreef op de facebook-groep van "Buiten de zone".

Als eerbetoon aan deze schitterende serie nog eens het stukje van "de roze ridder", zowat het beste van humor dat ooit op de Vlaamse televisie te zien was.
"Op kruistocht, maar ik heb niets om aan te doen!"
"Mannen, mannen, allez...dinges!"
"Hij vocht maar werd toen omsingeld door 12 meedogenloze mannen - waarom overkomt mij dat nooit?!"
"We zijn verkeerd - maar dat geeft niet, wij ook!"
"Zingende jeanetten die op kruistocht gaan...betaal ik daar kijk- en luistergeld voor?!"
Dat en zoveel meer goede quotes...op nauwelijks vier minuten tijd!

3 comments:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Aertsparadijs said...

super! Dit hoort wat mij betreft een beetje bij de ganse I love the 90's hype.
Het is niet omdat ik wijs dat ge moet kijken ;-)

Anonymous said...

seg dinges, dat was in 1995, seizoen twee, de aflevering 'Kunst en Kitsch'

Trouwens, er stappen twee homo's een crèmerie binnen en....