Wednesday, July 25, 2007

Zeven wereldwonderen

Er was eens, lang lang geleden... ikzelf die me afvroeg wat die zeven wereldwonderen nu eigenlijk waren. Ik weet het nog goed: toen bestond bij mijn bank een nummer verbonden aan de jongerenrekening waar je met al je vragen terechtkon. Dus ik bellen. Bleek dat ze daar toch even moesten achter zoeken...

Het antwoord was eigenlijk een beetje teleurstellend. Van de zeven echte wereldwonderen bleef er eigenlijk maar 1 meer over: Gizeh. Bij de rest hoorde ik het donderen in Keulen. Hangende tuinen van Babylon? Vuurtoren van Alexandrië? U bedoelt elementen die ik allemaal niet kan bezoeken?

Gelukkig is daar sinds 7 juli (de magische datum 07/07/07) verandering in gekomen. De 'vox populi' kon via het internet kiezen voor de 7 nieuwe wereldwonderen. Schitterend idee! Dus kunnen de reisplannen alvast opgemaakt worden, want deze kunnen wel nog allemaal bezocht worden:

Op een rij: Taj Mahal, Chinese Muur, Petra in Jordanië, Collosseum, Chichen Itza in Mexico, Christusbeeld in Brazilië en Machu Pichu. Twee heb ik er al gezien (Petra en Collosseum), dus blijven er nog vijf over. En blijkt dat ze nu toch wel schitterende aanbiedingen hebben zeker... Keep on dreaming...voorlopig toch nog...

4 comments:

Anonymous said...

tja, Parijs is daartegen natuurlijk nul komma nul

Christophe Ramont said...

Parijs is beter dan alle zeven de wereldwonderen samen... :)

Anonymous said...

ik vind Lissabon anders ook wel de moeite :) Hoe zit het met de fotowedstrijd?

Christophe Ramont said...

Kimja, de resultaten van de fotowedstrijd zijn al lang meegegeven! Zoek maar eens in de blog... ;)