Thursday, June 17, 2010

Getuige!

Zaterdag te lang in bed gelegen maar gelukkig wel op tijd wakker om mijn afspraak met Sofie, Sara en Gert na te komen. Ook al 'eindelijk', al speelde daar niet alleen mijn afwezigheid maar ook de volle agenda's van de andere sloebers :)

Afspraak in Gent maar creatief als we zijn werden die plannen lichtjes aangepast. Sara en Gert hadden namelijk afspraak in Izegem om te gaan kijken voor trouwringen! En opnieuw mochten Sofie en ik van de partij zijn, net zoals bij de keuze van het trouwkleed. Het zal voor onze goede smaak zijn. :)
Maar Sara had nog een verrassing in petto. Alvorens allerlei ringen te gaan keuren kregen Sofie en ik een cadeautje met een kleine vraag...of we getuige wilden zijn voor het huwelijk! Doink, dan valt een mens al eens van zijn stoel natuurlijk. ;) Uiteraard hebben we volmondig "ja" geroepen en dus mag ik dit najaar voor een tweede keer garant staan voor een huwelijk. Een hele eer! En ook hier hoef ik de verplichting van het kerkelijk huwelijk er niet bij te nemen (lol), die taak is voor Sofie en ik ga voor het echte werk in het stadhuis.

Enthousiast en gezwind zoals we zijn vervolgens heel veel ringen zien passeren en een mooi setje uitgekozen...en dat hebben we dan weer gevierd met een koffie op terras (+ coupe aardbei - again - for me, ben beetje verslaafd vrees ik). Een geweldige dag!

De oorsprong van de functie van 'getuige' sluit overigens naadloos aan bij mijn persoonlijkheid. :)

No comments: