Wednesday, June 9, 2010

Leterme?!

Natuurlijk moet ik het in de laatste week vóór de verkiezingen ook nog vlug even hebben over politiek. Zo staat op mijn lijstje 'dingen die ik op mijn blog moet smijten' - een zeer uitgebreid lijstje ondertussen ;) - ook iets over Leterme...uit tijden toen die nog premier was.

Het ging hem over asiel en migratie en over de schadevergoedingen die door de rechterlijke macht toegekend werden aan asielzoekers die geen plaats toegewezen kregen. Yves vond die uitspraak schandalig...tja, een rechter kan natuurlijk ook maar uitspraak doen op basis van bestaande wetgeving natuurlijk. Al kon er wel gediscussieerd worden over de omvang van de schadevergoeding, de uitspraak maakte wel een punt dat je geen 'menselijk asielbeleid' kan beloven en vervolgens de mensen op straat gooien.

Waar heb ik het nu toch over? Dat is ondertussen zo lang geleden en Yves maakt nu gewoon furore in West-Vlaanderen, naar mijn bescheiden mening het niveau dat hij aankan (zou gouverneur Breyne straks zijn post niet willen afgeven? Oh wacht, ik ben voor de afschaffing van provincies :)). We staan nu op een paar dagen van de verkiezingen en de trends (peilingen) zijn al een beetje duidelijk...ik geloof graag in de peiling van La Libre Belgique die sp.a net iets meer geeft dan CD&V. Dat ik dat nog eens zou mogen meemaken. ;)

Het zit er misschien niet in voor komende zondag...ondanks de steun van Daan. Muzikant en artiest die de nek uitsteekt in de laatste week van de campagne. Schitterend! Vooral de begeleidende tekst met voor het eerst in de geschiedenis van het campagne-voeren - naar mijn gevoel - iemand die zegt blij te zijn belastingen te betalen. Faut le faire! Maar zo denk ik er ook over...sp.a en Daan, goed gedaan!

No comments: