Monday, June 21, 2010

Gaga vs Madonna

Twee weken geleden lanceerde Lady Gaga haar laatste video "Alejandro"...daar had ik diezelfde week een geweldig stukje over geschreven met voornamelijk een uitmuntende - en toegegeven, grotendeels van facebook gepikte - vergelijking met Madonna. Neen, dat is hier niet terug te vinden omdat ik daar ook het filmpje van op het concert zelf wou bijkleven en toen is het verkeerd gelopen. :( Weg mijn sublieme tekst...en meteen ook mijn goesting voor regelmatige blogupdates (alhoewel dat eigenlijk alleen maar een excuus is ;)).

Nu ja, ondertussen is het ook al zoiets als vijgen na Pasen - al weerhoudt mij dat er niet van om het hier toch nog te plaatsen - maar mijn conclusie was duidelijk: Kunst met een grote K. De lyrics stellen niet veel voor en dat het vol zit van homo-erotiek, dat moet ik jullie namelijk niet wijsmaken... Maar het is wel een visueel spektakel waar een mens blijft naar kijken, of ben ik de enige?





De vergelijking met Madonna? Daar zijn al veel woorden aan vuil gemaakt :p maar ik hou het er op dat ze de Queen naar de kroon steekt. "She's perfection, I'll be perfection"... Voor de die-hards: er is zelfs een vergelijkingsfilmpje van de twee. Bref, Lady Gaga is a star...en dat vond ook 75% van de respondenten hier bij de bevraging van de week. 25% houdt het bij "ze heeft talent"...wat ook al niet slecht is. De nieuwe bevraging staat in het teken van die andere controverse. ;)

By the way, alles wat u over het concert gelezen heeft is waar! Het concert was gewoonweg subliem en ben heel lang in twijfel geweest of ik op het einde van het jaar niet opnieuw zou gaan...mijn eeuwige traagheid had er bijna voor gezorgd dat ik geen keuze moest maken, maar soms moet je een beetje geluk hebben. Ticket is dus besteld. :) Het is dan ook het concert van het jaar, daar blijf ik van overtuigd (en als je de volgende dag leest dat het concert van de Black Eyed Peas simpelweg vergeleken wordt met dat van Gaga - beetje oneerlijk, ik geef het toe - dan weet je dat ze de standaard gezet heeft voor heel wat toekomstige concerten). Het was overigens het weekje wel: eerst Gaypride en dan Gaga :p (vandaar ook de foto's samen in het album)

Over liedjes gesproken: Eurosong is hier nog altijd onbesproken (dat zijn pas vijgen na Pasen! - dus vlug al even de cover van het Pools lief van onze Eeklose held Tom Dice linken) en Shakira heeft een geweldig WK-liedje!

Update 22/06: nu is er ook de term 'Magaga' en ik denk dat je een dag kan vullen met filmpjes die Gaga en Madonna vergelijken/mixen/... (zoals dit filmpje)

Overigens, dit is het filmpje dat er vorige keer niet bij wou en dat nu wel gelukt is...

No comments: