Tuesday, December 9, 2008

Lijstjes

Het einde van het jaar is in zicht en dat is meteen het moment om allerhande lijstjes te lanceren. Mijn favoriete lijstjes zijn die over films - naast uiteraard het lijstje "top 10 van politieke beloftes gebroken door Yves Leterme" ;). En de maand was nog maar goed gestart of ik zag het eerste filmlijstje al verschijnen...

Het lijstje met de trailers die het afgelopen jaar het meest bekeken werden...op 1: "Dark Night" wat met de dood van Heath Ledger natuurlijk geen verrassing is. Vandaag in de krant: het lijstje met de 10 meest sexy films aller tijden...al kan ik er mij niet meteen in terugvinden. :) (en dat kan je op twee manieren interpreteren :))

En straks komen we te weten welke film het meeste opbracht aan de kassa in 2008. Zonder twijfel zal hier opnieuw "Dark Night" het hoogste scoren, gevolgd door "Wall-E"... en als ik dan de lijstjes bekijk, merk ik dat ik dit jaar veeeeel te weinig naar de cinema ben gegaan. Vorige twee films heb ik nog altijd niet gezien en ik moet er nog een pak zien: Loft (ondertussen meer dan 750.000 bezoekers en daar zit ik nog niet eens tussen!), Madagascar 2, Transporter 3, Quantum of Solace, Australia (!! Baz Luhrmann als regisseur en Nicole Kidman in de hoofdrol was al magisch in Moulin Rouge!),... *zucht* Hoop dat ik de tijd vind tussen kerst en nieuw om weg te zakken in de cinemazalen...

2 comments:

Anonymous said...

Dark Knight was dan ook nog eens een goeie Batman-film...iets wat we de afgelopen sequals niet direct konden zeggen.

Ik ben dan wel geen fan van 'de Ledger', maar hij was inderdaad de beste Joker tot nu toe.

Het genre, de dood...het begint een beetje 'The Crow'-allures te krijgen...of is dat gewoon mijn voorliefde voor het donkere genre ?

Christophe Ramont said...

Ik vrees dat het jouw voorliefde is :))