Monday, October 6, 2008

EDD

Aangezien ik vorige week gemiddeld negen uur per dag op mijn bureau zat - en het er deze week niet veel minder zullen zijn - nog eens wat nieuws over het werk.

Zeker niet om te klagen...de vooruitzichten zijn bijzonder zwaar maar ook bijzonder interessant. Volgende week dinsdag organiseren we een vorming rond de vele labels die hun opgang maken in de sector van Fair Trade (bv Max Havelaar, de kikker van Rainforest Alliance, Utz Certified, Efico, Colibri,...). Daarvoor hebben we enkele kleppers op het programma staan, nu nog alles in orde krijgen tegen die datum en we zijn helemaal tevreden. :)
Na de vorming resten mij nog enkele dagen vooraleer ik met de gemeente Bornem op identificatiemissie vertrek richting Zuid-Afrika. Kort uitgelegd: de gemeente Bornem wil werk maken van een internationale samenwerking (en doet dat het laatste jaar op voortreffelijke wijze) en gaat daarvoor een partnerschap aan met een lokaal bestuur in het Zuiden. Uit de vele kandidaten werd Nquthu gekozen en daar zullen nu verkennende gesprekken mee aangeknoopt worden. Allemaal heel erg spannend, zal het mogelijk zijn om samen te werken? Zelf ga ik mee om ondersteuning en begeleiding te bieden...en voor wie het woord 'vakantie' in gedachten heeft: dat is het dus niet. ;)

In november staat er nog iets geweldigs op het programma: in Straatsburg gaan dan de European Development Days door. Alle actoren actief in het veld van ontwikkelingssamenwerking worden dan in Straatsburg verwacht voor workshops, allerlei events, debatten, een echte beurs (Development Village),... Aangezien het thema 'local governance' is, staan wij daar ook: met een stand en alles erop en eraan! En alsof dat allemaal nog niet spannend genoeg is werd ik ook nog gevraagd om deel te nemen als spreker aan de workshop 'European Consensus on Education for Development - The role of Local Authorities and other actors'! Aaaaaah!! Krijg nu al stress als ik er aan denk... (zie wie de andere sprekers zijn en sidder en beef alvast in mijn plaats!)

2 comments:

Anonymous said...

Och, wat professoren en mensen van op Buitenlandse Zaken, die kan jij toch met gemak aan zeker ? ;)

Christophe Ramont said...

*slik* ;)